Hotfulla hoppfulla

2011-07-18 @ 02:35:56 | Allmänt

Blev en andra plats i Söndagsteken inatt, blev slagen av en motståndare som jag hade i brygga men han drog in sina outs på rivern bägge gångerna. Han var inte hoppfull, han spelade bra rakt igenom headsupen, även om han behövde tur ett par gånger. Vem gör inte det?
Själv hade jag en vanlig turneringsöndag med Söndagsteken som enda cash.
Det som var lite ovanligt var att det var många railare ikväll som var helt övertygade om att mitt konto var riggat. Dessa är en alldeles speciell sorts hoppfulla som man ska vara glad att de spelar på just den sajten du spelar på, för oavsett hur dåligt de själv spelar, lär de kunna bortförklara förlusterna med riggen och fortsätta fylla på pyramiden underifrån.
Men eftersom jag inte är helt anonym, som många andra på SvS, i och med att jag bloggar, så kan det bli lite obehagligt med sådana spelare också. Det är väl en sak att de är otrevliga i chatten, den kan jag alltid stänga av, men det har hänt att folk ringer till mig och är allt annat än trevliga. Vet inte hur de får tag i numret, säkert inte så svårt, men de har defintivt passerat en gräns som inte borde passeras.
Hade för ett tag sen en "stalker" på SvS som förföljde mig varje kväll i drygt en månad. Han railade mig när jag spelade och chattade en hel del, men jag brydde mig aldrig om honom, och efter ett tag så försvann han.
Ikväll skrevs det i chatten att de skulle stämma mig och kontakta aftonbladet och så länge det håller sig på den nivån kan man ju se det lustiga i det. Men det fanns ett par som var väldigt nära den gräns då det inte längre är roligt.
Jag tycker mig märka att denna typ av påhopp är vanligare på SvS än på någon annan sajt, men det kan ju bero på att det är där jag är mest framgångsrik. Man får bara hoppas att folk börjar tänka sig för innan de skriver saker i chatten som de kanske inte skulle haspla ur sig i verkliga livet.


Kommentarer
★ Tony Häggkvist

Trist med pokerspelare som inte har insett sina egna begränsningar. Varför inte se upp till dom spelare som är bättre än dom själva och försöka lära sig av dom? Keep up the good work!

2011-07-18 kl. 10:45:23
★ Mia

SvS kan skicka iväg ett helt team till vegas men inte hålla rötäggen tysta på sin lilla sajt.

Många(ofta äldre nöjesspelare) som vägrar spela på SvS pga av den aggresiva/hotfulla stämning som råder. Hur svårt kan det vara att göra rätt som sagt..



//M

2011-07-18 kl. 11:47:44
★ Daniel "guZ" Strömberg

Såg detta själv, är så onödigt löjligt när folket håller på så och väldigt pinsamt när man ser aktiva svs spelare är där också och håller på.



Angående turneringen: Tycker du lira bra iaf med bra timing. Synd bara att rivern lyckades vända det för honom, du skrev 2 gånger men jag själv fick det till 3 gånger men möjligt att jag har fel.



Du verkar ha haft ett bra år på svs hittills vad jag har kunnat läsa mig till och det är alltid kul, tyvärr har jag inte kunnat följa det så mycket då man haft fullt upp att jobba med sitt egna usla spel när man väl lagt tid på poker.



GL framöver synes troligtvis i top100 finalen.



// Daniel

2011-07-18 kl. 12:04:21
★ P-O

Fortsätt blogga lika bra i fortsättningen och fortsätt lira och skit i puckona som skriver skit i chatten.



Keep it up !

2011-07-18 kl. 15:54:55
★ l1nus

Jag beundrar dig! Jag tyckte personligen jag gjorde rätt som lyfte fram detta i Svenska Spels pokerforum! Ha det gott!

2011-07-18 kl. 21:28:03
★ rosjon

Jag är antagligen lite snarstukcen vad gäller vissa kommentarer, och jag gissar att telefonsamtaletn för ett tag sen har gjort att jag är extra paranoid. Har bett SvS kolla upp vad som skrevs den kvällen för att se om något inte kan anses ok, jag gissar dock att inget kan anses så allvarligt att någon ens blir varnad.

2011-07-19 kl. 23:46:08
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback