Ur led

2011-07-05 @ 20:29:19 | Allmänt
Bröllopsdagen slutade inte som planerat. Knät ur led igen, akuten, men sen blev det iaf en mysig middag hemma. Voltaren och rödvin funkar rätt bra ihop. Nåja, ibland har man inget val. Dessutom så vann jag deltävlingen i Topp100 vilket gjorde att jag tog tillbaka totalledningen i rankingen. Kommer att bli en rysare ända in i mål. Vinsten där gjorde också att jag gick upp i totalledningen i Sharkscopes Total Profit 2011 på SvS. Skulle egentligen skett för drygt en vecka sen då jag hade en vinst men just då missade Sharkscope i 4 dagar efter en uppdatering av SvSklienten. Halvmiljonen passerades också, vilket dock missades att firas.

Måndagen spenderades i återhämtningens tecken, knät stel och ömt, men jag och Liv började iaf på kvällen kolla på "Forbrydelsen", en dansk serie som jag tror gått på SVT. Mycket bra! En del planering skedde också för resten av sommaren.

Närmast i planering låg en kulturaktivitet med barnen så vi "tvingade" iväg barnen till Moderna museét för lite bildning.


Konfunderad?


Finns ju annat på muséer än att kolla konst, här leker Signe och Sander med grannpojken.
Ganska lyckad utflykt där Salvador Dali upptäcktes av barnen.

Efter utflykten blev det min tur att bjuda på det bästa från Las Vegas denna gången, Meatball Slider



Köttbullarna blev bättre och de tunna hemgjorda stripsen blev också bra, men hann inte baka egna minibröd, så det fick bli en enklare variant. Ovan syns Grottos variant, min blev minst lika god. Kanske borde öppna upp restaurang i Stockholm med namnet Sliders....eller kanske inte då jag vet vad som krävs och det är inget för en bekväm it-konsult, med sju veckors semester.

På fredag blir det 40-års kalas för Livs bror, kanske lite poker också på sena kvällskvisten. Hoppas det!

Kolla gärna in Mattias, Lindas och Andys vidare äventyr i Vegas:
http://vegas2008.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback