BeLOWaBOVe

2011-07-14 @ 02:18:34 | Allmänt
BeLOWaBOVe är med i toppen av WSOP Main Event och han är en av de spelare som betytt en hel del för mitt sätt att spela. Pratar ofta om Gus Hansens bok "Every hand revealed" och om hur viktig den var för mitt spel. På samma sätt så har Kevin "BeLOWaBOVe" Saul varit med och påverkat, inte genom vad han skrivit utan snarare via sina instruktionsfilmer på PokerXFactor. Hans filmer har jag sett ett antal gånger då hans spelsätt skiljde sig så enorm från mitt. Han var verkligen en maniac vid bordet, eller uppfattades åtminstone som sådan. Tack vare honom började jag spela rebuy-turneringar på ett helt annat sätt och dessutom hjälpte han mig att öka min aggressionsfaktor vid borden.
Ett år ungefär efter att jag kollat in hans filmer vann han en WPT. Han startade finalbordet som stor chipleader men tog enormt stora risker med sin stora stack och tappade snart till att ligga allra sist. Mike Matusow var också med vid bordet och han spelar ju en helt annan typ av poker. När han intervjuades så var han tiltad på hur Saul och hans andra internet-compadres spelade. Som den gambler Saul är så fortsatte han i samma stil och vann till sist mest på att han inte var rädd för att riskera sitt turneringsliv om han tyckte att det var en bra situation.

Direkt motsatt spelstil har Phil Hellmuth som jag såg i en intervju fått upp sin stack från 6700 till 67000 utan att vara allin en enda gång. Uppenbarligen en annan spelstil, och det visar att det finns en massa stilar som är gångbara.

När man följer WSOP rapporteringen grämer jag mig fortfarande över de misstag jag gjorde när jag spelade mina events. Framför allt i 2:a eventet så spelar jag min QQ helt fel. Jag vet precis hur jag hade spelat den om det varit vilken som helst vanlig turnering online, men förstår inte att jag inte spelar den så live.
Hur blir man lika van vid att spela $1500 turneringar som jag är vid att spela online? Man behöver en bankrulle närmare $300 000 för att bekvämt kunna spela på den nivån, speciellt med så stora fält. Livespel kan man alltid öva upp, men hur blir man bra på så höga inköp?Alternativen, som jag ser det, är att skaffa sig en större bankrulle, eller att lära sig bli totalt okänslig för pengars värde. Det första alternativet tar längre tid, men det andra är ett säkert sätt att öka variansen, och det ligger inte riktigt för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback