LAAAS Vegas

2011-06-24 @ 08:48:35 | Allmänt
Sitter nu här några timmar innan planet lyfter mot London för vidare färd mot LAAAS Vegas. Var uppe tidigt i morse och skjutsade Liv och barnen till Arlanda då de ska ner och hälsa på mina föräldrar några dagar. Som vanligt har resfebern satt in och kanske kunde jag lika gärna stannat på Arlanda istället för att åka hem om, men det är skönt att packa det sista i lugn och ro och ta det lugnt en timme innan det är dags att åka tillbaka igen.

Eftersom det är midsommmar och risken stor att det inte kommer någon lista från pokerlistings så får jag knåpa ihop en egen.

Inne:
1. Liv, min fru, och mina barn Siri, Sander och Signe
Egentligen alltid högst upp på listan, men just nu kommer jag att sakna dem extra mycket, men efter den här veckan så väntar en lång semester tillsammans.

2. LAAAS Vegas
Las Vegas är där det händer just nu när det gäller poker. Anledningen till att jag skriver LAAAS Vegas är att många amerikaner uttalar namnet på ett lite otippat sätt. LAS som i Lagen om anställningsskydd istället för Lass(som i glass) som vi svenskar gör. De drar dessutom ofta ut en aning på första stavelsen. Pokerstudion kör dessutom program från Las Vegas, programmen är bra även om sponsorn Svenska Spel känns lite malplacé. De får ju inte ens kvalificera någon till Main Event, även om de börjat sockra sina turneringar lite mer nu, hur står det till med tillståndet från LI egentligen. testar de gränserna?
Och trots att han ibland missuppfattar saker så är det just nu som Pokerstar-Mattias är som hetast. Han befinner sig i detta nu i Downtown Las Vegas, spelar cashgame, turneringar och upplever, samtidigt som han bloggar. Roliga, spännande bloggar med lite annat perspektiv. Viktigast vid pokerbordet är inte händerna som spelas utan upplevelsen, får hoppas han orkar leverera hela vägen ända in i kaklet.

3. Dam VM i fotboll
Ska bli extra kul att se matcherna i USA då det borde vara en större sport där än herrfotbollen. Blir förhoppningsvis ett besök till världens bästa sportsbar på Palazzo, Lagasse Stadium.

Ute:
1. Midsommar
Dagen lär bjuda på klassiskt midsommar väder, dvs kyla och regn. Inte heller riktigt min grej att dansa runt midsommarstången, även om jag har tre barn. Var aldrig så förtjust i det själv som barn, mina egna är det inte heller, möjligtvis Signe. Att dansa små grodorna nykter funkar inte för en svensk, därför uppfanns midsommarlunchen med sill och nubbe så att alla föräldrar ska hjälpligt klara av att dansa med de av sina barn som vill det.

2. Online-poker
Med på listan inte bara för att jag just nu springer dåligt och spelar därefter utan för att det inte lär bli så mycket sådant på en vecka. Har öppnat upp brandväggen så jag kan köra rdp med pokerklienterna lokalt om det skulle behövas, får se om det finns lite tid till Topp100.

3. Knäskador
Min dröm har alltid varit att få jogga längs The strip klocka 05.00, lär inte bli av denna gång heller. Ska försöka ta en riktigt lång promenad längs den istället, men inte riiiktigt samma grej.


"Life sucks, everybody's life sucks, your life sucks, my life sucks. Granted, my life doesn't suck quite as much as yours, but it still sucks."
Jerry Seinfeld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback