Las Vegas 2011 25 juni del 1

2011-06-26 @ 22:36:43 | Allmänt
Blev frukost på buffén tillsammans med Andy och Mattias, som var ganska slitna efter cashgamet. Sen poolen en liten och sen iväg till Rio

Precis innan starten av turneringen hann jag till bordet, ganska väl tajmat faktiskt. Inser att detta bord är ett av de som kommer att brytas först, vilket är skönt då Gavin Smith sitter vid bordet.

Första timmen så får jag bra spelbara händer hela tiden känns det som. Först AQ som blir en split då brädan är bara spader, vi är tre med, inte ett enda spader. Sen AK, bett, låg flopp, fold. Sen efter knappt 15 minuter var det dags att byta bord.



På nya bordet får jag i snabb följd AK, 22, T9, klöver. Vinner liten pott med AK, de andra träffar jag ingenting med. Sen får jag T9 i spader och spelar den passivt, men det är ganska billigt då han som bettar , bettar lite och ökar inte bettet på turn. Drar in färg och får betalt av honom. Egg-Whites kallar jag honom då han har reklam för nån proteindrink gjord på äggvita på keps och tröja. Sen spelar jag en liten pott med QT, då jag efter lite bettande fram och tillbaka splittar med en annan som också har QT, och vi delar på en galet aggressiv tysks pengar. Sen kommer en roligare hand när jag på BB har AT, alla foldar till SB som höjer upp, jag synar bara. Flopp AA3. Han bettar, jag bara synar, vill inte skrämma iväg honom. Turn en J, jag synar igen när han betar lite drygt halvpott. På river kommer ytterligare en J och han betar nu ut 1000. Jag slår om till 3000, men han foldar. Handen direkt efter får jag AT i ruter och synar en höjning, som tredje man, BB synar med. Får färgdrag, synar ett litet bett, tre med, reraisar sedan när färgen dyker upp på turn och alla foldar. Sen spelar jag AQ, får två syn, och de viker när jag c-bettar. Sista handen innan pausen så synar jag en raise från en tight gubbe, 1 till syn av någon av mörkarna. Träffar set på floppen, som innehåller två ruter. Han bettar, jag synar, turn kommer en knekt, han bettar igen jag rerasar nu men han synar ganska snabbt. Tyvärr kommer ett ruter på rivern, så jag synar bara hans bett. Han visar upp AJ off. Tack så mycket. Allt som allt spelade jag väldigt mycket händer de första två nivåerna, och hade väl c:a 11K i första pausen. Det berodde ju främst på att jag fick många bra händer, men också på att det var läge att se lite floppar med mer marginella händer då det nästan aldrig blev så dyrt. Var dessutom ganska disciplinerad och höll potterna nere. Inte anade jag att det skulle bli en riktig berg och dalbana nästa nivå.



Får 44 efter 20 minuter in på nivå tre, raisar, får syn, cbettar och får potten. Känns som om jag har bra kontroll på bordet. Men jag lyckas ändå ställa till det för mig. Får AT i ruter i sen position, och synar en höjning från en av de unga amerikanska aggressiva spelarna. Floppen kommer med låg med ett ruter, han bettar ut, jag synar för att se vad han gör på turn. På turn kommer ett ruter till vilket ger mig nötfärgdraget, så när han betar igen så bestämmer jag mig för att syna även denna bet. River blankar dock och när han skjuter en tredje gång så måste jag lägga. Kostade nästan 1,5K att spela den potten, trots att nivån bara är 50-100.

Bara ett varv senare synar jag en allin från en shortstack med AQ mot AT, men tyvärr så träffar han inte bara en utan två tio vilket kostar 3K till. Så var man nere på 6000 och det känns inte så bra. Visst, 40 ggr BB men det känns inte så bra längre och varje pott man spelar blir väldigt stor.

Får sedan TT, raisar, men alla foldar. Ett varv senare får jag 77, träffar set på floppen, men dessutom så är det tre klöver på brädan så när jag bettar lägger sig alla.
Sen kommer en väldigt märklig hans som jag spelar mot främst Egg-White. Jag plockar upp KK i tidig position, höjer till 425, som var min standardhöjning. Får syn av Egg-White på SB. Han checkar och jag bettar 600 på floppen som känns ganska okoordinerad och ofarlig. Han synar. Börjar fundera på vad han kan syna med där, finns inga uppenbara drag, kan han träffat set? Han checkar igen på turn och jag bettar 2000, och han synar. Nu är jag ganska säker på att jag är slagen, river parar brädan och han ställer in med sina sista 1500. Jag suck synar och får se att han missat steg och färgdrag som han inte plockade upp förrän på turn. Jag är så förvånad när han visar sina kort att jag glömmer slänga upp mina egna. A6 i hjärter??!! "I made a mistake, it happens" säger han när han lämnar bordet. Sen några händer senare slår jag ut en kille med TT mot 33.
Äntligen paus 2.



Forts följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback