Las Vegas 2011 29 juni

2011-06-30 @ 18:22:30 | Allmänt
Vaknade som vanligt på lite dåligt humör efter att ha åkt ut ur turneringen. Sover dessutom otroligt dåligt här, borde ha vant mig vid tidsomställningen men vaknar ideligen och har svårt att somna om, och sen blir jag trött på dagarna istället.
Blev en lat dag vid poolen, spelade lite nätpoker utan någon större framgång, och läste. Tog en Meatball Slider till lunch på Grotto som var jättegod, och sen upp på rummet för att vila lite innan kvällen.

Vi drog till Rio och hämtade biljetterna till Penn & Teller. Sedan gick vi till Amazon Room och kollade på de events som var på dag 2 eller 3, William Thorsson hade redan åkt ut ur 10K 6-max men det var ganska spännande namn kvar, bl.a Elky.

Kollade in lite pokerkändisar som spelade 5K Triple Chance, så Tom Dwan, Vanessa Rousso, Erick Lindgren, Vanessa Selbst, etc, etc. Inte många "sporter" där man kommer så nära "stjärnorna" under ett VM.

Vi drog upp på 50:e våningen och käkade middag på Voodoo med en grym utsikt, fortfarande ljust då. Sen ner igen till showen, som väl ärligt talat var sådär. Ett par otroliga tricks, men inget speciellt i övrigt. Tacka vet jag Cirque de Soleil.

Sen var det dags att åka upp igen till Voodoo Lounge på 51:a våningen med en otroligt utsikt utomhus över Las Vegas och The Strip. Testade även en av deras specialdrinkar, tack för den Mattias.

Efter att ha kollat utsikten så hade partybromsen och 3-barnspappan rosjon fått nog av dunka-dunka musik och vi drog hem igen till Downtown, vi gick på någon sorts Redneck bar med knappt något folk innan jag fick sätta mig på cashgamet på Golden Nugget, lite rund under fötterna och spela bort ett inköp. Satte sen stopp och gick och la mig.

Hittills har pokern inte funkat så bra här i Las Vegas, men sista chansen idag här på Golden Nugget då de kör ett $230 event i deras The Grand Series. Ska spela så bra jag kan, men variansen är ju stor i turneringspoker så vad som helst kan hända.



Utsikt från Voodo Lounge på Rio



En gigantisk Long Island Ice Tea typ på Voodoo Lounge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback