Las Vegas 26 juni

2011-06-28 @ 02:07:08 | Allmänt
Dagen efter man åkt ur en turnering som man sett fram emot länge är inte kul. Man vaknar och det första man tänker på är den sista handen. FAN! Skulle man väntat, skulle man spelat annorlunda, varför spelade jag inte sådär den handen på nivå 4......mycket ältande inombords om händer och vad som kunde varit. Jag försökte trösta mig med att om jag min-cashade så kommer jag efter skatt knappt ha tjänat på att spela turneringen, men en wsop-cash är en wsop-cash. Det är imponerande att lyckas ta sig till dag två i ett live-event, framförallt är det ansträngande så jag måste ge en ny eloge till Liv för sitt spel i PPC:n.

Efter att ha surat på rummet ett tag efter att ha vaknat alldeles för tidigt (svårt med dygnsrytmen), så skrev jag lite blogg som terapi, och sen fick jag ett mess från Andy och Mattias att det var dags för frukost.
Gick ner på Grille istället för buffén och tog en kaffe med mjölk, apelsinjuice och en riktig flottig Grilled Ham & Cheddar with pastrami. Supergott, men väldigt mättande och kändes onyttigt flottigt. Men höll mig bra länge på den mackan. Blev lite poolhäng och sen upp på rummet för vila och nätpoker. Sen blev det delad taxi till Rio med de andra för att registrera mig för event 48 på tisdagen. Jag som slukar pokerböcker köpte dessutom på mig en ny bok av bl.a Elky och Bond18, "The Raiser's Edge", det finns alltid något nytt att lära, återkommer med lite rescensioner när jag läst den.
Vi bestämde oss, efter att ha kollat in kvarvarande spelarna i mitt event, att dra till The Strip och ta lite mat, och vi hamnade efter ett tag på O´Sheas. Vi satte oss ner vid cashgameborden efter en liten matbit och jag satt i stekande sol nästan ute på trottoaren. Blev dessutom ganska hett vid bordet, tog hem ett par bra potter i början, men förlorade sedan en pott på strax under $600 dollar då jag gick all in med AQ i spader på floppen K6x, K6 i spader. Fick efter lång stekning syn av JJ, så jag var knapp favorit med 53% mot 47% men inga av mina miljoner outs trillade in.
Så det blev till att köpa in för $200 till och börja om. Som tur var så var nivån på spelarna väldigt dålig så det tog inte mer än en timme till att vara uppe på $400 igen och när vi slutade spela vid 21.30 så gav jag bort knappt $20 i dricks till dealer och växlade in för precis +-0.
Sen blev det taxi hem och en snabb middag på den asiatiska restaurangen innan det blev sängdags för mig, medans de andra två försvann vidare ut i vegasnatten. Skönt att få sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback