Monopol-SM utan rosjon

2011-06-05 @ 10:37:37 | Allmänt
Inget SM på Cosmopol för mig, inte p.g.a några principer som måste följas utan av ett så enkelt skäl att jag ska gå på Seinfeld ikväll vilket inte får missas. Kanske aldrig kommit så långt som till dag 2, men med den inställningen ska man inte spela. Kanske kan bli ett till bracelet-event i Vegas istället.


Så här ser man ut om man får in allt i mitten med AA mot 33 och det kommer en trea på floppen.



Och så här ser man ut om man gått vidare till dag 2 med hygglig stack.

http://spelvandel.se/ hittade jag detta:
American Gambling Association har kommit med förslag på hur man ska reglera online spel, och det är inte en alldeles ljus framtid som beskrivs.
Statligt drivna eller licensierade aktörer, med ipspärrar mot alla yttre konkurrenter som inte är licencierade. Dessutom med begränsningen att endast låta spelare från USA spela där.

http://www.americangaming.org/assets/files/uploads/FINAL_Online_Gambling_White_Paper_5-18-11.PDF


Dessutom en länk till denna intressanta artikel:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vill-vi-oka-utbudet-av-spel-och-alkohol_6197645.svd#article-comments

I den står bl.a:

"EU-domstolen har slagit fast att den grundläggande principen i den svenska spellagstiftningen – nämligen uteslutandet av privata vinstintressen – är förenlig med EU-rätten. Det är med andra ord fullt möjligt att upprätthålla förbudet mot reklam för spel anordnade i andra medlemsstater i vinstsyfte, som riktar sig till personer bosatta i Sverige."

Kan detta vara första steget mot en kommande lag om ipspärrar mot utländska spelbolag? Och intressant att grundprincipen är att utesluta privata vinstintressen.

Jag är övertygad om att Sverige snart kommer att inför liknande spärrar som Norge och Italien, enda sättet att bibehålla en inre marknad. Hemska tanke. Lite tveggat detta, gillar tanken på att vi i Sverige själva tar om hand om de stora vinsterna på spel istället för att allt går ner i fickan på privata affärsmän, men gillar inte tanken på ett litet utbud av spel med en 500krs turnering kl. 20.30 som höjdpunkt. Jag är övertygad att jag lyckas ta mig förbi alla de spärrar som sätts upp av ISP:erna, men lär resten av fisktimmet göra det? Knappast.

Jag jämför Svenska Spel med Systembolaget, två svenska monopol som fungerar olika bra.
Systembolaget fungerar bra, begränsar skadeverkningarna samtidigt som det är en tillräckligt praktisk lösning för de flesta. Men Systembolaget gör aldrig reklam för senste vinsorten i dagstidningar, tunnelbanan eller på billboards runt om i stan.
Svenska Spel däremot får göra i stort sett hur mycket reklam som helst vad gäller sina spel, finns lite begränsningar vad gäller det extremt farliga spelet poker bara. Bara man har med en liten "Spola kröken"-logga i ena hörnet, förlåt jag menade "Spela lagom".

Menar man allvar med att begränsa spelberoende så skall naturligtvis all reklam för spel förbjudas inte bara den från utländska eller privata vinstintressen. 





Kommentarer
★ Rickard

Faktum är att sådär ser man ut i nivå ett när man får femte gången i rad tittar ner på en 5:a som första kort och sen upptäcker att det ackompanjeras av en valfri 2,3,7. Mitt kortsnitt första timmen var sinnessjukt med inget kort högre än knekt (med en tvåa). Några småpar som inte träffade. Enda som gav marker var en 7-5:a som träffade triss i sjuor på flop och minimarker plus iaf.



Å andra sidan odlar man med så usla kort en ruskigt tajt image som gör att man kan få in det med AA mot 33 senare. Vinst där och jag har en bit över avg och då är det kul igen ju. That's poker.



Sjukare är ju att jag åker direkt till krukan för lördagslaxen och är två timmar sen och blivit bortblindad och tittar ner på samma två ess första handen (de svarta) och får in det mot KK som drar en Kung. Springer fint nu.

2011-06-05 kl. 13:21:25
★ Åsa Östergren

Hej! vad kul din blogg verkar vara! kommer verkligen att läsa dina poster lite mer! :) Ha en bra vardag :p

2011-06-30 kl. 11:19:52
http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback