Fridrott och kalas

2011-03-19 @ 16:06:03 | Allmänt
Lite framgång blev det iaf i slutet av torsdagskvällen, men tiltad var jag fortfarande. Bl.a därför ingen poker, förutom att det inte finns ett jätteutbud av turneringar på fredagar som passar mig. Istället somnade jag efter att ha sprungit upp för att få Signe att somna om, och kom aldrig upp igen.
Mina föräldrar är här för att hälsa på oss och barnbarnen, och de var på teater på fredagskvällen. Sen åkte de taxi hem med "Taxi Stockhom", fejkvarianten. I Stockholm slåss alla friåkare med varandra om att se mest lik ut de tre stora bolagen till utseendet. Varför? Jo, för ingen stockholmare skulle åka med friåkarna om man inte är väldigt desperat, men man kan lura de på lyset och turisterna. Åker man med en friåkare får man betala dubbelt så mycket som med riktiga Taxi Stockholm. Stockholms stad borde verkligen se till att rensa upp och hjälpa turisterna att inte bli lurade. Taxibranschen är en lika ärlig och hederlig bransch som byggbranschen.

Idag lördag var det friidrottstävling som Siri var med i. Jag var bara med som funktionär, la upp höjdhoppsribban när den ramlat o.s.v. Sen hem och laga mat till kalaset ikväll för att fira Liv och morfar Karsten, tillsammans 121 år gamla i år. Imorgon är det pingis och barnkalas, och sen avslutar jag med turneringar på kvällskvisten, mer pokersnack då....


Siri närmast på startlinjen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback