Full-fart-söndag

2011-03-06 @ 14:11:39 | Allmänt
Kom hem igår kväll på min fru Livs födelsedag, hon fick bl.a inköpet till PAF Poker Challenge i födelsedagspresent, om hon nu inte lyckas kvala dit av sig själv. Ska skynda mig att boka rum dock så att vi är säkra på att bo bra. Sen får vi se om det blir inköp eller kval, men vi ska dit iaf.
Veckan har annars varit full av skidåkning, sjukt bra väder utom en dag då det blåste lite, då var jag bara ute en kort runda och lämnade barn i skidskolan. Annars blev det en halvdag med barnen i skidbacken och sen en halvdag med Signe i stugan/pulkabacken/barnbacken. Badande på kvällen, och bara poker då det var nödvändigt.

De skulle iaf behöva en 3G mast i Idre, pokersessionerna var minst sagt riskiga.  Jag spelade rankingtävlingar och Liv spelade Magdas Goodiebag, efter att jag optimistiskt reggat mig till flera söndagsturneringar, men sen inte kunnat spela dem iaf:( . Varannan minut tappade vi uppkopplingen så det blev lite annorlunda spel, var man väl med i en hand så spelade man den till slutet.

Fegade mest när jag åkte utför, har ju avslitna korsband och benen är inte alltid att lita på även om jag har skydd på bägge. Blev mest glidaråk i Västbacken, utom när man blev utlockad i svarta backar av barnen som är lite mer "på" än jag. Specialen och Västbranten blev mina avklarade utmaningar i år.



I liften


Robocop




Signe och Liv på toppen



Siri på After-Ski på Pernilla Wibergs hotell


Sander och kusinerna, 3år och uppåt.



Den äldre generationen. Karsten, 82 år var ute och åkte längd och tog några åk utför också några dagar.


På både uppresan och nerresan blev det kräksjukt/åksjukt och oväntade pauser, så det tog en stund upp och ner, men överlag så gick resan bra, skönt att vara hemma dock.
Fyllde bilen med skräp och skrot i förmiddags och drog sedan till tippen, åkte sen hem och hämtade upp barnen och åkte till Farsta för klippning och veckohandling. Nu blir det städning av huset och sedan fullt fokus på turneringar ikväll:

Måste spelas:

Everest $50000 garanti 20.00 $109 i inköp - räkna med 5k-6k i övervärde
PAF Goldrush ranking 19.30 - numera lägre inköp, $28 men lika mycket addat.

Borde spela:

20.00 GSOP Event 8 Deepstack $350000 garanti - $200 inköp
 - kanske kör GSOP mini också som startar samtidigt 

SvS  - Söndagssteken, 500krs, Topp100






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback