PAF Poker Challenge 2011 del 5 (Bilder)

2011-05-29 @ 11:04:43 | Allmänt

Twitter:
20.20 Bra, read! Foldar 99, i rätt läge. Utg allin 2200. Knappen bara synar. Instinkt säger allin men vet att knappen är bättre än så. Jag synar dock, bb går allin, knappen instaställer jag foldar. Knappen AA som väntat.

Ligger fortfarande pyrt till, mörkarna är höga (400-800 ante 100). Väntar på bra läge att återhöja för att sno av någon som höjer för löst. UTG går allin, knappen synar och jag har 99. Jag är på väg att gå allin blixt, när jag börjar fundera på varför han bara synade. Det är verkligen inte likt honom att spela så. Jag väljer att bara syna då varningsklockan ringer. Efter mig går stora mörken allin, perfekt, om knappen nu viker då ställer jag. Men han går istället allin och jag är övertygad om att jag är slagen. Och denna gången har jag rätt då knappen visar AA. Jag klappar mig själv på axel.

Twitter:
20.51 Squeezade med 55, ett under ingen syn. 17k igen

Får 55 i sen pos efter en höjning och en syn. Jag ställer in, men jag vill inte ha syn. Realistiskt sett så borde jag få en syn, med tanke på mörkarnas storlek och deras stackstorlek, men jag har tur, de är tighta och lägger sig.

Twitter:
21.26 Synade mig allin efter raise med AT, motståndaren tyvärr AJ. Drog ut å det grövsta. Sorry

Väntat länge nu på att få en bra hand eller bra lägen, men får till sist AT i sen position. Stora mörken, samma killen som synade med 22 tidigare när jag gick allin, ställer nu in alla sina marker, han har en aning mindre än mig. Jag kan leda i detta läge, troligtvis har jag som bäst 50-50, och i värsta fall är jag dominerad av ett bättre ess. Jag synar, då jag när mörkarna är så höga och min stack så liten i stort sett aldrig openfoldar. Om någon slår om så foldar jag inte utan hoppas helt enkelt på att dra ut. Denna gång har jag värsta möjliga utgångsläge, han har AJ, han får en knekt på floppen. Men på vanligt rosjonmanér drar jag ut med runner-runner stege. Vad ska man säga, otur, defintivt inte rättvist.

Twitter:
22.40 Dubblade med 99 mot 33, 46k

Spelade en pott precis innan pausen mot en ny spelare vid bordet, då han enligt utsago floppade ett set i treor, jag la mig efter han hade återhöjt allin på turn. Så fick jag par i 99, han höjde i tidig position och jag ställde in. Han hade treorna igen och jag dubblade upp till 46K. Sen bröts bordet, vi var 20 kvar, och jag satt och väntade på bra lägen igen, inte så mycket utrymme för annat. Fick då par i åttor, en i tidig position höjde, jag ställde in, men spelaren bakom mig gick också allin, med lite mindre stack än mig. Första höjare stekte i 3-4 minuter innan han la sig, fattar inte riktigt varför. Borde vara en enkel syn eller insta-fold.
Min motståndare har AQ, han träffar både damen och esset och jag är i stort sett ute. Men under har skett förr, får TT redan nästa hand, men får syn av J4 som träffar tvåpar på flopp och turnar kåk. Ridå....

Direkt hem och sova för dagen efter tog vi färjan från Eckerö kl 7.30, skönt att komma hem tidigt till barnen. Som vanligt ett perfekt arrangemang av PAF, om inte SM arrangeras i Sverige hoppas jag att det blir på Åland, men boendesituationen med för få hotellrum ställer antagligen till det. De får väl hyra ett helt kryssningsfartyg och köra SM på det, ankrat i Mariehamn. Man vill ju inte missa nattamaten på Korv-Görans, världens snyggaste korvmoj.


Liv, tidigt dag 1.


Liv senare dag 1


Liv, mycket senare


Liv vid frukosten dag 2


Liv, dag 2


Korv-Göran, perfekt mitt i natten för hungriga pokerspelare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback