Nästan

2011-11-29 @ 17:16:56 | Allmänt
Jag har svårt att anpassa mig till livespelare, väldigt många spelar så underligt i mina ögon. Mycket limp, och sedan otroliga överbet, man har fold equity trots att den inte borde finnas, väldigt märkligt spel. Var och spelade på en klubb igår, 35 spelare, varav dessa var två:


DeNilsson?


Denna spelare försökte bluffa mig, men jag är ju en sån synfisk. Spelat mot honom tidigare och jag har en känsla av att jag dragit ut honom någon gång, kanske inte så att jag var jätte underdog preflop, men att jag vann handen på ett lite smutsigt sätt, men jag har lite dåligt minne.

Jag anpassade mig till spelarna vid bordet och spelade ultratight, endast överträffade i tighthet av Moberg som satt till vänster om mig. Spelade väldigt få händer och det blev till sist en sjätte plats för mig, ute med QQ mot JJ, allin preflop, J på turn. Suck och adjö.
Moberg tog dock hem en fjärdeplats vid sitt första försök, det lönade sig att spela tight igår. Ett par spelare gjorde allt de kunde för att ge bort alla sina marker och väntar man tillräckligt länge kan man plocka hem dem med relativt liten risk. Kul var det i alla fall.

Kommentarer
★ DeNilsson

Kul att ses. Jo det är jag på bilden högst upp.



Vore kul om du kom ned fler gånger.



2011-11-29 kl. 20:04:46
http://itm-utg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback