Pokeränkling

2011-10-29 @ 10:55:42 | Allmänt


Full fart på jobbet nu, men som ni såg i förra inlägget, som blev förkortat av blogg.se's dåliga iphone-app, så har veckan varit full av andra aktiviteter, som syntest och hörseltest för Signe, och ett tandläkarbesök för mig. På jobbet har det varit mycket jobb med certifikat, inloggningar och tjänsteanrop, frustrerande och iriterande jobb där det sällan finns någon logisk förklaring till varför det inte funkar. Då är det skönt att bara minimera allt och tänka lite på ungarna.



På fredag blev det en kort dag. Jag lämnade på dagis, eftersom Liv tog flyget till Tallinn på morgonen, och sen fick jag bege mig hemåt tidigare då Sander skulle ha laserforce-kalas för klassen. Att få med sig 22 vilda åttaåringar på t-banan och sen få med sig dem av också är inte lätt, det är lite som att valla får. Och inte blir det lättare av ouppmärksamma t-baneförare som inte har koll på vad som händer utan stänger dörrarna alldeles för fort. Men vi fick med oss alla 22 både dit och hem.



Hemma igen och det blev kinamat som mormor och morfar köpt hem, glassdrinkar och lite lek på köksbordet med Tarantino, som bajsar överallt, men är så sjukt gullig att man inte bryr sig.



Sen blev det idol-tittande och en caipirinha, jag gör verkligen sjukt goda sådana om jag får säga det själv och det får jag. SMS:ade till Liv och fick rapport från första turneringen i Tallinn. Utslagen av PAF-Ola när hon synade allin med KK.  Magdalena in de Betou hade AQ och ställde in shortstackad, Ola gick allin med 44 och Liv synade med sina KK. Tyvärr drog Ola in fyrtalet. Jag hoppas det betyder att Liv sparat all sin tur till huvudturneringen som startar idag. Liv tvivlar lite på sin egen förmåga, men jag påstår att hon bara behöver lite tur också förutom skickligheten. Utan tvekan är hon en betydligt bättre live-spelare än jag. GL älskling!



Sen blev det två pokerturneringar medan jag la Signe, snabbt ute, KK mot AA, allin preflop i första och två ggr 77 i andra turneringen blev händerna som gjorde turneringskvällen kort. Känner mig verkligen inte i form just nu, men är ändå till största delen nöjd med mitt spel. Visst blir det fel ibland, men det löser sig med lite mer volym.  Somnade sedan ifrån senaste avsnittet från WSOP 2011.



Vaknade upp till en härlig höstdag, lämnade Sander på innebandyträningen och köpte frallor på Gamla Enskede bageri på vägen hem. DN, lite  frukost och biobiljettsbeställning till imorgon, sen var det dags att cykla och hämta Sander igen. Nu är det färdigbloggat för den här gången, träningscykeln och WSOP 2011 väntar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback