Ynk

2011-10-16 @ 08:58:38 | Allmänt
Fullt upp har det varit hela veckan med dagisföräldramöte, styrelsemöte,landskamp och fotbollscuper.
Dagismötet i måndags var verkligen ett besök i kvinnornas värld, antagligen lika främmande och konstigt som för en kvinna som besöker en extremt mansdominerad miljö. Jag har svårt att engagera mig i många av frågorna då jag oftast inte tycker att de har någon relevans till verkligheten. Som tur är så har vi tre personal på min dotters avdelning som är vettiga och som vi litar på. Naturligtvis ska inte dagis vara förvaring (även om det är det ur statens synvinkel) men det är det inte heller, Signe älskar sitt dagis och har jättekul där, och får göra en massa grejor hon inte fått testa om hon varit hemma med oss. Läroplan och liknande är säkert bra för att stärka yrket förskollärares status, men har oftast ingen påverkan på den dagliga verksamheten. Ändå, bra att den finns då det finns dagis som startats av scientologerna i närheten och då är man glad att det finns någon kontroll av myndigheterna, så att galningarna inte får helt fria tyglar.

Dagen efter var det styrelsemöte en kort stund innan jag åkte hem och hämtade Sander. Vann ju biljetter på SvS till Sverige - Holland matchen och efter en tur på donken, och en inköpt halsduk så kollade vi matchen som var otrolig som ni redan vet. En perfekt första landskamp för Sander, synd att inte Siri var med, hon hade första tjing, men var snäll mot sin lillebror.



Hela familjen är förkyld nu, även om barnen börjar bli bättre. Själv var jag helt slut efter matchen som inte direkt var bra för halsen. Har blivit tidiga kvällar, somnat innan 21.30 och knappt någon poker. De gånger jag spelat har det varit skönt att åka ur tidigt då jag haft svårt att hålla mig vaken.
Trots att man varit ganska seg på jobbet har jag lyckats lösa två stora problem som gäckat oss några månader, ett vad gällde Kerberos-delegering och ett annat som gällde lastbalansering. Inte mina huvudområden, jobbar ju mest med systemutveckling men ibland krånglar serverplattformarna och då får man lösa problemen iallafall. Otroligt skönt att få löst dessa problem, känns som man gjort nytta denna vecka iaf.

Så igår var det dags för fotbollscup, tre förluster och en oavgjord, men bra spel och inte riktigt rättvisa resultat. Bl.a blev det förlust mot Hammarby trots spel mot ett mål större delen av matchen. Sander grämde sig lite över brända målchanser, men alla kände ändå att de spelat bra och var nöjda med säsongsavslutningen.





Idag är det fullt upp med planeringar för klassaktiviteter och första mötet om Enskedespelet, och sen är det ju veckans pokerhöjdpunkt, söndagsturneringarna. Lär bli färre denna söndagen, har inte ork att sitta upp till tidig morgon, så tar nog bara de som startar tidigt med lagom stora startfält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback