Den längsta dagen

2011-09-27 @ 22:01:56 | Allmänt

Idag är det den absolut längsta dagen i min äldsta dotter Siris liv hittills. Gissar jag i alla fall.

Igår måndag så åkte jag tidigt till jobbet för jag visste vad som väntade på eftermiddagen. För att hinna med allt på min lista så fick jag åka hem tidigt, hämta Signe, och sedan ta med Siri, Siris kompis Alva och Signe för att hämta Sander.

Vi fem åkte sedan till folktandvården, där Sander skulle på kontroll. Fick lite bannor om tandborstning:
"Man ska inte låta sina barn borsta själva förrän de är 13, ni ska borsta på dem morgon och kväll."
I vilken värld lever dom egentligen? Tror vi väljer att lära dem borsta själva ordentligt istället.

Sedan tog vi bilen till Farsta för att handla på djuraffären, lite spån och djurmat, för senare på kvällen var det dags att hämta hem Tarantino, Siris nya guldhamsterunge. Snabbt hem och äta innan Sander skulle på fotbollsträning, och sen blev det ett sista besök på djuraffären innan vi åkte till uppfödaren för att hämta hem det lilla knyttet. Var hemma igen vid 19.30 och sen satt alla barnen vid buren resten av kvällen. De hade fått restriktioner från uppfödaren att inte ta upp honom första kvällen, först dagen efter skulle de få ta upp och vänja honom vid att bli hållen. Visserligen är han redan ganska handtam och rumsren, men det är alltid lite stressande att flytta från syskon och föräldrar till en ny bur i ett nytt hus.









 Siri tvingade oss att väcka henne extra tidigt imorse så att hon kunde sitta en stund vid buren innan hon skulle till skolan. Först när hon kom hem i eftermiddags fick hon ta upp lilla Tarantino, och jag tror aldrig hon längtat så mycket efter något förut, så jag gissar att denna väntan på att skolan skulle ta slut och att hon skulle få gå hem kändes otroligt lång.


Kommentarer
★ Dalajar

:-) Sockersöt.....

2011-09-28 kl. 10:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback