Hastigt påkommen pokerkväll

2011-09-17 @ 13:09:43 | Allmänt
Ikväll så blir det förhoppningsvis lite "riktig" poker hemma i källaren, har en kompis som driver på lite ibland så det ska bli av, vilket är bra. Själv är jag oftast lite dålig på att ta tag i det. Förhoppningsvis är Liv också med efter att Signe somnat, de "stora" barnen ser man ändå nästan inte av på helgkvällar, de är hos grannkompisarna och om hela barnaskaran hittar till oss är de ofta på sina egna rum ändå.
Insatserna är låga och även om det ibland kan springa iväg en del framåt nattkröken så är det ingen som lämnar spelet barskrapad och får gå från hus och hem. Poker för att det är kul helt enkelt. 

 Fick precis mejl om att Betsson ska börja köra kval till poker-SM i Riga, första pokersidan med det, vad jag vet. Borde ju vara ett måste för dem då regerande mästaren spelade för dem förra året. Dessutom - kors i taket - förbundet har uppdaterat sin hemsida med lite info:
http://svenskapokerforbundet.se/2011/09/valkommen-till-arets-svenska-masterskap-i-livepoker-2/

Jag tycker det är synd att förbundet inte tog chansen, efter kritiken förra året, att utmanade staten och Svenska Spel genom att anordna ett SM i poker på svensk mark. Riga går bort för mig p.g.a bland annat "moralpanik". Jag hoppas dock på stort deltagande i Online SM som anordnas av Unibet, då de faktiskt erbjuder vinnaren en garanterad prisumma på en miljon. Men ska man kunna slå Svenska Spels deltagarantal som jag förutspår blir över 2000 spelare i Main Event så vill det till att de drar igång en marknadsföringspurt nu. Jag gör iaf lite reklam för det:

27 september
20:00
Omaha Hi-Lo
28 september
20:00
Mörkpoker
29 september
20:00
Heads-up
30 september
20:00
Fixed Limit Holdem
1 oktober
20:00
Omaha
2 oktober
20:00
Main Event
3 oktober
20:00
Short Handed
  20:00 Main Event Dag 2
4 oktober
20:00
Deepstack
  20:00 Main Event Dag 3

 

En miljon garanterad och ett inköp i Poker-SM Live till vinnaren!
Du läste rätt! Vinnaren av Main Event i Poker-SM Online 2011 är garanterad en miljon svenska kronor, oavsett hur många som spelar! Det låter inte så dumt, eller hur? Och inte nog med det, vi ger även vinnaren ett inköp i Main Event i Live-SM som spelas i Riga i slutet av November!
Player of the Year till VM!
Vi ger den spelare som placerar sig bäst i alla SM-discipliner en resa till WSOP i Las Vegas 2012! Spela så många event du kan och du har chansen att vinna en resa till Las Vegas, inklusive boende och ett inköp i Main Event i World Series of Poker!
Satelliter
Vi kör satelliter varje halvtimme från klockan 16:00, varje dag! Vi garanterar tre biljetter till våra sido-event och två till Main Event dagligen. Just ja, jag glömde säga att du kan kvala gratis i våra frirullar om du vill! Läs mer här!
Gratis medlemsskap i Svenska Pokerförbundet
SvePoF erbjuder alla spelare i Poker-SM Online ett gratis medlemsskap i förbundet. Läs mer om hur du blir medlem här.

Kommentarer
★ Rickard

"Borde ju vara ett måste för dem då regerande mästaren spelade för dem förra året"



Var det inte Marcus Pettersson som vann förra året och han spelade för Expekt vad jag vet. Men jag kanske läser meningen fel. Det vore inte första gången.



Kul ändå att någon kör kval.

2011-09-17 kl. 17:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback