Röstningsresultat, m.m

2012-01-04 @ 19:57:31 | Allmänt
Ganska många röster har lagts på handen, strax under 800 hittills, trots att handen egentligen kanske inte är så intressant. Inte så många kommentarer om varför man röstat som man gjorde, men jag får väl gissa.

Drygt 5% tycker att jag borde lagt mig. Hade jag vetat från början att han har KK hade jag också gjort det, men utan den förhandsinfon och  med tanke på position och stackstorlekar så vill jag inte lägga mig i det här läget. Lägga AK mot en reraise från SB är lite för vekt i mitt tycke.

Drygt 13% gillar att bara syna. Iofs tycker jag att syn i många lägen är underskattat, men handen blir för svårspelad efter floppen tycker jag.  Jag antar att ni som valt syn väljer att lägga på flopp om ni inte träffar och är beredda att spela för hela stacken om ni får träff.



Lite mer än 36% valde att gå allin, vilket jag ju faktiskt också gjorde till slut. Jag tycker att det är ett helt ok alternativ mot hans förmodade handurval, speciellt om han anpassar sig till mitt förmodade handurval.

44% valde istället reraise som alternativ. Jag tar för givet att man inser att en läggning om han går allin efter vår är omöjlig. Jag tror att detta egentligen är det bästa valet då vi får mer värde ur hans svagare händer på det sättet. På detta sätt så ger vi honom lite upplevd men ej verklig chans att vi ska folda som kan få honom att ställa även med den lägre delen av hans urval.
Jag tror alltså att chansen att få in allt mot sämre händer ökar med "bara" en reraise, kanske så liten som en minhöjning.

I övrigt har de som läser min blogg via http://rosjon.blogg.se och inte via andra kanaler där den också publiceras kanske märkt att jag gjort en ny header. Satt och lekte med collagefunktionen i Picasa i helgen:



Ska ta tag i resten av designen så småningom när lusten faller på och tiden finns.

Dybban har ju gått över till den "mörka sidan" som Mattias uttryckte det, själv kanske jag inte ser på det lika dramatiskt som JJ på Superbloggen:
http://blogg.aftonbladet.se/pokerblogg/2012/01/en-fiende-ibland-oss#comments

Don Rollo kom med en intressant kommentar - läs ovan...tror inte att dybban får så stort genomslag som många befarar ,för även om svs forum är förvånansvärt välbesökt så verkar deras redaktionella material ha svårt att hitta ut, men det har jag egentligen inga belägg för, bara en känsla, precis som de flesta har angående riggen. Jag tror inte att dybbans "avhopp" kommer att spela speciellt stor roll för monopolets vara eller icke vara, det finns andra saker som påverkar mycket mer.

Satte igång en het debatt iaf, med intressanta synpunkter. Och måste i det sammanhanget citera ett tänkvärt uttalande om just monopolet från en annan blogg:

"Som gamle Byling försökt att förklara, så existerar inget monopol för den enskilda spelaren. Man kan spela var fan man vill. Monopolet irriterar naturligtvis andra spelföretag och dess högljudda lakejer, men den enskilde kan fortfarande spela där han önskar.
Man gapar om att pokerklubbarna borde legaliseras och tror i sin enfald att då löser sig alla problem...Vad ingen tänker på är hur rejken kommer att se ut på en laglig klubb." Läs i sin helhet på http://lapproffe.blogg.se/2011/december/och-fortsatter.html





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback