Veckopotten blev min

2012-01-15 @ 22:39:03 | Allmänt
Vann Veckopotten ikväll, tog lite mindre än 3,5h. Bara tur som vanligt, förlorade inte en enda flip trots att jag fick in det sämst varenda gång. Hade dessutom sjukt kortsnitt som vanligt.

Intressant hand som jag fick kritik för.

Snusaren minhöjer till 1600 UTG , vi är fem kvar, i pengarna. maaattt synar på lilla, jag kompletterar då med 800 till med 45off på handen. 5050 i potten.

Floppen kommer 62Q, maaat checkar, jag checkar, och Snusarn checkar. Turn en trea, maaattt bettar ut 2155, jag slår om till 6835, i efterhand så kanske jag bara ska syna, men tveksamt om jag fått mer betalt då. Snusaren bara synar efter lite betänketid. En 8 på rivern, jag har nöten och bettar ut 10500, snusarn går allin med 15500, jag synar naturligtvis. Vet inte riktigt hur jag skulle kunnat spela handen annorlunda, inte riktigt min stil att lägga BB när jag får ett så bra pris, och sen låter de mig träffa mitt mirakelkort alldeles gratis.

Men spelar roll, jag träffar alltid mitt mirakelkort, jag vinner alla turneringar jag ställer upp i, månen är av ost, det finns en kruka guld vid regnbågens slut och det finns en gud.

Kommentarer
★ Rickard

Hur kan du få kritik? Utmärkt läge att få superbetalt om du träffar eftersom det är en hand de aldrig tror att du har. När du sean får det gratis så får de ju faktiskt skylla sig själva. De hade ju med lätthet kunnat betta bort dig på floppen. Snyggt jobbat med seger!

★ Snusarn, utan e.

Hej Rosjon! Inte meningen att kritisera dig i chatten, blev bara lite sur för att du träffade ett väldigt sjukt turnkort. Sen tycker jag förvisso att det är dåligt att syna med 45o där, men det är en annan femma, alla spelar vi olika.



Om det kändes som kritik så var det nog lite samlad frustration mot händer du lirat tidigare som jag anser var ganska tveksamma. 55 och 99 för att vara exakt. Hur som helst inget ont menat. Jag vet att jag själv och en vän som lirar många svs-turneringar kan verka ganska dryga och hemska i chatten, och även om det är en icke förmildrande ursäkt så gör vi det bara för att ha något litet kul när man sitter och trycker på en mus 50 gånger i minuten. Vi menar inget ont och allt är 99% av gångerna sagt med glimten i ögat. Ofta får man en fantastisk respons av svs-regsen.



Fina resultat på sistone, snyggt jobbat!

2012-01-16 kl. 15:01:29
★ p-O

Grattis Rosjon !



Sen är det väl den självklaraste syn som finns då du får det så billigt !

2012-01-16 kl. 21:39:26
★ Lisa

Det är ju en given syn preflopp. Inga konstigheter alls. Sen får du ju turn gratis så det är inget konstigt där heller. Förstår inte alls vad kritiken skulle vara. Att du hade tur? Ja. Men det är en helt annan femma. Det var ju billigt och sedan gratis, vad mer kan man säga. :) Nh!

★ rosjon

LISA: Galning! Inte nattbada i minusgrader ensam! Vanligaste drunkolyckorna, man över fyrtio som överskattar sin simförmåga och simmar för långt ut eller galen hemgångare som får för sig att vinternattbada?

2012-01-21 kl. 11:04:37
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback