Jag vill ha en stor check!

2012-06-03 @ 17:33:32 | Allmänt

Gick med i ytterligare ett sidoevent som började 22.00 en Turbo-Bounty turnering. Kollade in strukturen innan och det var inte riktigt en turbo, visserligen var det 15 minuters perioder men höjningarna mellan perioderna var inte stora. Började väldigt försiktigt, hade en finne jag kände igen vid bordet och tre ålänningar jag spelat med innan. Dessutom satt Magdalena In de Betou vid bordet och hon körde på i en rasande takt mellan telefonsamtalen med dottern. Snabba utslagningar och jag satt och foldade mina skräphänder.

Efter 90 minuter så var mörkarna uppe i 200-400 ante 50 och nu fick det helt enkelt vara slut på foldandet. Plockade upp Q6s och höjde upp till 1K (7,5K bakom), den ende kvarvarande ålänningen jag spelat med innan, tittar på sin hand och skrattar.
"Första handen du spelar på två timmar" säger han och foldar. När alla lagt sig visar jag handen, dags att göra reklam, en alltför tight image ger ingen action. Handen efter plockar jag upp AK och höjer upp igen, får nu ett par syn, bl.a av ålänningen. Alla foldar dock när jag bettar ut på den esshöga floppen, och ålänningen försöker få mig att visa "en hand utan ess", men jag bara muckar, svårt att göra honom till viljes. Några händer senare så får jag K9 på cutoff och raisar upp, får syn av en hårdrockstjärneliknande finne (tror han var everest pro för ett par år sedan), och floppen kommer K hög. Jag bettar 1500, men hårdrockarn återhöjer till 3500. Jag går nästan omedelbart allin, och han foldar. Han hade gjort så förr och han kan ju inte ha en hand varje gång.

Därefter uppstår det en liten dispyt mellan mig och ålänningen då han uppfattar det som om jag kallat honom lantis, medans jag bara ville veta om man kunde verkligen kunde förbeställa en taxi kl 03.00 på natten, eftersom det hade varit stört omöjligt att få tag i en taxi när vi kommit fredag morgon, och eftersom jag själv är en lantis så vet jag att man inte alltid kan räkna med dygnet-runt service på små orter. Men jag uttryckte mig antagligen lite klumpigt.
Men ålänningen tog iaf illa upp, vilket var synd, jag tappade lite fokus, men samtidigt så var han lite ur balans vilket kanske gynnade mig när jag sedan återfick lugnet. 
Efter en ganska lång stunds kortdödhet så är det en  annan, lite märklig finne, bra, oberäknelig, men urusel på att hantera sina marker, som går allin och jag tittar ner på KQ och tar synen,  börjar bli short och jag trodde jag täckte honom och var ute efter hans bounty. Han visar 77 men det kommer en K på flopp och sedan en Q på turn, så jag dubblar, men han har lite kvar tyvärr, så ingen bounty på honom.

Strax efter åker ålänningen mot Magda på en coinflip, lite lätt tiltad.  Nu slår de ihop borden och lottar om, och jag hamnar i position på hårdrocksfinnen men ur position på bordets chipleader. Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad som händer men jag plockar bl.a upp AK, samtidigt som chipleadern, som nu tappat sin chiplead  plockar upp AJ, han går allin och jag synar. Plötsligt är vi bara 5 kvar och jag har en kraftig ledning.
En rktigt tight ålänning är helt kortdöd och blöder marker, men jag dubblar upp honom med min AT mot hans 55. Tappar min chiplead, hårdrockaren åker, vi är fyra, bubblan seg och jag är supertrött. Har en rejäl svacka men till sist åker ålänningen när jag  slår ut honom, bubblan är över och vi är tre i pengarna. Jag och en ung finne har lika mycket ungefär, medans Magda är ganska short.
Strax därefter kommer kvällens sjukaste hand. Jag sitter på BB och hör Magda säga "Allin", samtidigt som jag kikar på min hand som är KK. Väntar bara på en fold från den unge finnen då han säger "Allin" han också!!??!
Jag inser ju direkt att jag måste syna men jag reser mig,  tar en liten runda, och sätter mig igen, "Don't know why I'm thinking about this, I call". Magda visar AQ, finnen visar även han AQ och de blockerar varandras outs.
Min hand håller och jag får alla marker utom en hundring av finnen. Handen efter tar jag den sista marken.

Nöjd och glad går jag tillbaks till hotellrummet, klockan är nästan 03.00 och det tar ett tag att varva ner och somna. När jag ligger där och funderar tänker jag på att jag borde fått en stor check. Jag och Liv tävlar ju mot varann och hon är den enda av oss som har en seger på Krukan och en stor prischeck från ett event, nu hade jag ju chansen att ta hem en check spela roll om det inte var från ett gigantisk event. Men jag blev den enda sidoeventsvinnaren utan check under PPC:n så jag ligger fortfarande back.

Sitter nu och kollar på livestreamen från finalbordet på PPC Main Event, två kvar, en svensk leder just nu men det svänger. Bra bild, bra produktion, men tyvärr ingen kommentator vilket gör det lite svårt att hänga med ibland. Svensken gjorde precis en sjuk syn med KQ på en låg flopp, tyvärr såg jag inte om det var en färg eller om det var en hjältesyn, en kommentator hade varit bra i det läget.

Imorgon jobb och sedan CC's pokersm.
 


Kommentarer
★ Rickard

Ingen är förvånad över att du vinner ett sidoevent på ett Paf-event. Det börjar bli en fin vana.



Härligt att läsa att du slowrollar kungarna. Det är den sortens spel jag gillar.

2012-06-03 kl. 23:18:08
★ rosjon

Inser att det kan verka som om jag gör det, men även om jag standardmässigt synar med KK i alla lägen så var jag tvungen att ha en inre monolog innan jag synade. Läser man texten verkar det nog lite mer slowroll än det var;)

2012-06-04 kl. 12:59:26
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback