Euro 2012 och en ny ljudsoffa

2012-06-09 @ 00:46:58 | Allmänt

Checkpush.com, pokerbloggen som Jimmy Östensson och Per Linde driver har fått sig ett lyft på sistone i och med att det faktiskt skrivs något i den med jämna mellanrum. Samma Östensson som satt vid mitt bord på SM och ägde bordet tillsammans med Tureniec. Checkpush har en riktigt rolig podcast på samma format som soffan (fast utan bild) som jag länkat till i tidigare inlägg. Podcasten finns förutom på bloggen även att prenumerera på i iTunes.

Podcasten hittar ni alltså där eller på bloggen http://checkpush.com/

I det senaste avsnittet så avhandlas SM och de recenserade mitt senaste inlägg som de gillade (vem gillar inte blogginlägg om sig själv) men jag fick en liten känga om att jag ibland skriver lite tråkigt och har fel i en del saker. Får väl köpa om jag har fel vad det gäller poker, får väl erkänna att det är klasskillnad, trots min lite lätt narcissistiska läggning, då jag själv bara är en SvS reg och inte har samma resultatlista som de pojkarna, men i allt övrigt har jag aldrig fel. 
Oavsett om de snackar om mina inlägg eller ej så är det varje fall kul  att lyssna på deras podcaster, så gillade ni soffan, så kolla in audioversionen som finns i fyra avsnitt.

Annars har jag väl fortsatt att spela tveksam poker på SvS, blir lätt otålig och spelar varenda hand. Jag gissar att jag spelar alldeles för få bord just nu för att hålla min hjärna tillräckligt sysselsatt och när den börjar få långtråkigt då blir det lätt några extra syn och höjningar med tveksamma händer i tveksamma positioner, vid tveksamma stackdjup och situationer. Min enda tröst är att jag vet att jag gör fel sekunden efter jag gjort det och allt jag nu behöver få till är en lätt tidsförskjutning för uppenbarelserna.

Gick igenom en del av händerna jag spelade på SM med en av mina pokerkompisar och det var riktigt kul och ganska lärorikt, bara att berätta om händerna gör ju att man ibland inser vad man gjort fel eller rätt. Får nog försöka få till lite fler sådana samtal för min egen utvecklings skull, kanske köra några söndagar ihop med andra, vi får se.

Annars lär det mesta av kvällarna i närtiden fyllas av fotboll, två matcher var det ikväll och jag blev förvånad över att Grekland var mycket bättre än jag trodde och över att Ryssland var så bra. Det kan mycket väl bli Ryssland och Grekland även om jag hoppas på Polen istället för grekerna.

Har dessutom lyckats veckla in mig i en liten kommentarsdiskussion på http://lapproffe.blogg.se men lägger nog ner det nu, känns inte så produktivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback