Söndag - Experiment och snickarefterlysning

2012-03-18 @ 12:47:00 | Allmänt
Så var det helg och faktiskt söndag igen. Fredagkvällen blev det korvgryta då Siri upptäckt att det är kul att laga mat i och med att hon nu börjat med hemkunskap. Korvgryta kanske inte är en klassisk fredagsrätt, men vi åkte iväg och handlade det som behövdes direkt efter skolan, och Siri skötte allt matlagande själv, medans jag och Signe koncentrerade oss på dukning och att lyssna på musik.




Spelade Fredagsfighten medan jag la Signe, spelade väl godkänt tills jag med 15BB plockade upp JJ......Hoppades att de två andra skulle ha AK bägge två, men sån tur hade jag inte.



Strax efter åkte jag ut i Startstacken mot Snusarn, har inte vunnit många coinflips mot honom på sistone.



Spelade inte mer efter det då jag dessutom hade svårt att hålla mig vaken under ens dessa två turneringar vilket kanske några märkte då jag satt ut med jämna mellanrum. Finns det nåt skönare än att halvsova sig igenom lite nätpoker efter en ansträngande arbetsvecka.

Lördagen gick bl.a. åt till att sätta ihop min nyinskaffade Cross-Trainer, ett köp som visade sig vara fel, dålig kvalitet och direkt första träningspasset pajade två grejer. Gissa om det blir ett lite lätt irriterat samtal till Tretti.se imorgon. Fick lite träning i varje fall. Ungarna tycker dessutom det är kul när pappa glömmer att han har hörlurar på när han tränar och vrålsjunger ikapp med musiken medans han ökar takten. Får väl spela in mig själv nån gång. Flyttade även in förra helgens inköp från blocket från bilen, fick plocka undan en del i källaren först så slog två flugor i en smäll:



Liv köpte dessa på blocket och jag spenderade därför 6 timmar i bilen fram och tillbaka till Örebro förra söndagen.

Så småningom ska detta bli slutresultatet......



....men just nu ser det ut så här....


Får vi tag i en bra snickare som platsbygger garderoben i vår hall med våra nyinförskaffade dörrar så kan detta bli rikitgt bra till sist hoppas vi. Tips på duktiga, noggranna snickare uppskattas, har ju haft tur förr med tipsen här.

Hann dessutom jobba en del igår, rättade buggar och fortsatte idag under Siris friidrottsträning i Sätrahallen, lär få ihop en dryg extra arbetsdag i helgen, vilket behövs då vi har en del kvar att fixa innan produktionsättning i påsk. Och för första gången på ett tag blev det en ITM också igår, tredjeplats i startstacken, kunde blivit mer om jag inte förlorat större delen av mina coinflips (50%-50%-lägen).



Jag och Liv spelade långlördag också, men jag borde veta att folk inte släpper hålpipa och backdoor färgdrag på floppen.


Idag blir det som sagt en del jobb, men också fortsättning på experimentet, anmäl era inköp, det kostar inget, men det ger kanske extra motivation att göra bra resultat. Efter förra helgen så är fonden värd hela 93kr per insatt hundralapp, och detta trots att jag faktiskt kan ha missat en del ITM-placeringar då jag var sent ute när jag kollade resultatlistorna, så för att underlätta får ni gärna meddela mig om ni kommer ITM, för att vara säkra på att det blir helt rätt. Som vanligt krävs bara att man måste ha spelat minst 50st MTTs och ha en average ROI på 10%, minsta inköp 100kr och endast SvS-MTTs då jag vill slippa hålla reda på olika valutor och leta resultat i en massa klienter.

Ikväll blir det en del spelande för mig hoppas jag:

Söndagsfebern, Veckopotten, Söndagssteken, Startstacken, 500krs på SvS,
$50K garantin på Everest ($50 rebuy),
$250K Championchip och GSOP $100K Mini Grand Slam och naturligtvis Goldrush på PAF. Blev bara Mini Grandslam då jag inte tycker min rulle har råd med $5000 i inköp i stora GSOP Grand Slamfinalen.
På NordicBet blir det Super Sunday (en fotbollsresa adderad) och APokerLeague (vill gärna vinna ett kryssningspaket, två står på spel till PAF Poker Cruise den 12 maj )

Sen får vi se om det blir fler turneringar, det beror på hur tidigt jag åker i de jag kör först.

Nä, tillbaks till jobbandet, vi ses vid borden ikväll.


Trackback