Arbetets dag

2012-05-01 @ 17:48:47 | Allmänt




I morse gick Liv upp strax efter 06.00 för att gå och vakta cirkustältet där Siri ska spela "Det blåser på månen" mellan den 18 maj och 15 juni, och jag tog morgonen hemma, men bytte av henne vid 10.00. Blev några rundor runt tält och byggbaracker medans jag läste Jonathan Littles senaste pokerbok på Kindle. För alla er med barn så kan jag rekommendera föreställningen, den lär bli en riktig höjdare, med en jättestor ensemblé. Läs mer här, där man även kan beställa biljetter.

http://www.enskedespelet.se/just_nu/det_blaser_pa_manen/


Efter tältvaktandet röjde jag i trädgården och tog fram trädgårdsmöblerna. Detta för att få plats med de stegar vi skulle använda för att få upp räckena som vi äntligen skulle få upp framför våra franska balkonger.



Fyra man var vi som tillsammans satte upp de två räckena, och det var tur, men ändå gick det ganska smidigt. Men gjutjärn är ganska tungt. Nu är det bara räcke till trappan och garderob kvar, sen är vi helt klara.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback