Dåligt motstånd

2012-05-12 @ 14:00:08 | Allmänt
Igår var jag pokeränkling då Liv var på pokerklubben med sina Goodiebagkompisar, tyvärr ingen vinst där, 4 händer på fyra timmar enligt Liv varav hon vann en pott.

Var därför hemma själv med barnen, men Liv hann hem om från jobbet och tog en drink medan vi kollade på
första avsnittet av "Dybban flyttar in". Jag tyckte det var ganska underhållande, framför allt att det var kameramannen som kom med det briljanta förslaget att köra med udda antal fiskar efter tre omgångar oavgjort. Kul och dybban får helt enkelt finna sig i att gå från pokersveriges Harry Potter till Pokersveriges svar på Carina Berg.

Barnen och jag käkade sedan middag framför tv:n, såg Studio Ghiblis senaste film Arrietty, cool film även om den inte var lika bra som de andra, tyckte Siri.

Sedan var det dags att lägga lilltjejen och dra igång mina nätturrar, det gick riktigt dåligt, två cashar och hade dåligt flyt i spelet. Var verkligen rejält tiltad på slutet. Lyckades förlora nyckelhänder med bl.a KK mot QT, allin på damhög flopp, T på rivern. Hade en 99 mot 99 allin preflop som slutade med bust för mig då min motståndare drog in färgen. AA mot JJ, allin preflopp, min motståndare drog in färgen. o.s.v. Blir ju ofta anklagad för att springa sjukt bra, bättre än Sumpas och Mr Jimmy ihop såg jag i en kommentar till förra inlägget, men jag skyller helt enkelt på dåligt motstånd;) Igår var dock motståndet för bra. En rolig hand var denna nedan. Ska man lägga sig på rivern eller?



Kommentarer
★ dybban

Kul att du tyckte programmet var ok. ; )



Det är rätt kul att se hur olika vi pokerspelare kan tänka när det gäller händer. Jag hade antagligen spelat varje gata på annat sätt än du. Preflopp - fold eller fyrbet. Ser inget större värde i att syna där.



Flopp - raise/push, om du synat trebeten pre kan du ju inte be om så mycket bättre än ett färgdrag. Är även en flopp som inte träffar honom så ofta, så varför bara syna? Det blir även jobbigt om du missar turn och han överpushar. Då måste du folda.



Turn - om du synar flopp så måste du väl pusha här i alla fall? Om han nu har ett högt hjärter är han ju pottcommitad och måste syna av. Och han lägger knappast ett högre pocket heller så det finns ingen anledning att bara syna.



River - Finns inte i min värld att folda. Det kostar 16k att vinna 62k. Har du spelat handen som du nu gjort så får du faktiskt skylla dig själv om du ligger under mot ett hjärter ess. =)



Och det bästa är att ingen av oss har facit. Kanske är det du som spelar handen rätt och jag som tänker konstigt. ;)

2012-05-15 kl. 13:17:26
http://dybban.blogg.se/
★ rosjon

Jag skulle nog inte fyrbeta pre, och mot denna specifika BB lägger jag inte mig mot hans reraise med min hand.

Flopp kunde jag lika gärna reraisat, där är vi helt överens, istället gör jag vad jag skulle kalla en "semibluff-float", jag har en "ovana" att emellanåt bara syna på floppen oavsett om jag har drag, tptk, monster eller luft, speciellt när det är djupstackat. Om han skulle överpusha, vilket jag inte tror, så lägger jag mig.



Kunde kanske lika gärna pushar på turn, men jag är inte säker på att han hade synat då, visserligen har han investerat en hel del, men han har ändå drygt 40 BB kvar, därför återhöjer jag och tar risken att bli utdragen av de få outs han har enligt det handurval jag sätter honom på.

När sedan ett fjärde hjärter kommer så måste jag ju syna, även om min magkänsla sa mig att jag precis blivit utdragen. Och det är väl det som det handlar om, ska jag göra en fold som är helt emot vad pottoddsen säger bara för att jag får en magkänsla....



Jag är helt övertygad om att min motspelare tyckte att jag spelade handen helt fel och att jag får skylla mig själv som blir utdragen.

2012-05-15 kl. 15:20:52
http://rosjon.blogg.se/
★ Sven

"Jag skulle nog inte fyrbeta pre, och mot denna specifika BB lägger jag inte mig mot hans reraise med min hand." roligaste jag hört på ett bra tag.

2012-05-17 kl. 23:22:31
★ rosjon

@Sven: Det skulle iofs stå SB, och du får jättegärna roa oss andra också.

2012-05-18 kl. 08:16:51
http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback