Main event på Svenska Spel

2012-11-26 @ 08:42:35 |

Så var Main event avklarat för i år för min del. Fick in det med AA på turn, mot öppet stegdrag. Han spelade handen fel gjorde en reraise som committade honom. Tyvärr för mig satte han stegen på river. Liv gick längre, hon fick in det med KK mot 88,men det kom en 8 på rivern. Alltid lika jobbigt.

Svs hade hoppats på nytt rekord och över 3000 spelare. Det blev istället färre än förra året trots att kampanjen innan varit bättre än förra årets i mitt tycke.

Tyvärr är det en del som fortfarande inte lärt sig vanlig pokeretikett, att håna någon som precis åkt ur är i samma klass som en slowroll. Hände mig själv två ggr igår, och såg det massor med ggr på borden. Kan man inte få ur sig gg, så kan man lika gärna vara tyst.

Helgens projekt var annars ett pepparkakshus av modell mumin. Vi var tidigt ute då vi har en julkalender med muminfigurer så allt måste vara klart för inflyttning den 1 dec.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback