OOOH AAAH....

2012-09-03 @ 22:59:00 | Allmänt
...Kennedy, Ooooh aaahhh Kennedy!
Man ser bättre på tv, men slipper oroa sig för att få cyklarna stulna utanför arenan, man kan få i sig bättre käk än korv eller hamburgare och det är billigare och bekvämare.
Men upplevelsen av fotboll handlar inte om att se bra, det är stämningen, jublet när ens lag gör mål trots att man knappt kunde se det på andra sidan plan.
Kennedy är tillbaka i Hammarby och jag försökte få min son att förstå hur stort det var att få se honom i hans första match tillbaka på Söderstadion. Fullsatt, enda sättet att få biljetter var att ett par timmar innan hoppas på att man kunde vara bland de 250 som fick ståplatsbiljetter av Svenska Spel, som under hela september ger ut gratis biljetter till fotboll i superettan och allsvenskan.
Sander tyckte det var lite jobbigt att stå men lite Alhgrens bilar gör det uthärdligare. Vinst och två mål att jubla till gör det också lättare.
 
Kennedy lyckades visa min son hur enkelt fotboll kan vara. Nu har Hammarby ett bra lag, tyvärr så är det antagligen inte tillräckligt med matcher kvar för att nå en kvalplats. Och jag oroar mig för hur stämningen blir nästa år på den nya arenan, för i Sverige vet jag ingen bättre fotbollsarena än söderstadion om man ser till stämningen. Tre (3!) gånger på raken lyckades hela arenan få motståndarnas målvakt i sån gungning att han drog insparkarna långt över sidlinjen, nästan så man tyckte synd om stackarn.
 
Slitna kom vi till sist hem, Sander trött efter helgens egna fotbollsspelande, jag trött efter en lång turneringssöndag. Kan man stå ut med när det går bra.
Svenska Spel hade ingen bra turneringssöndag, men gjorde en pudel och kompenserade spelarna mer än skäligt. De har lärt sig något, förr i tiden fick man stämma dem för att de överhuvudtaget skulle lyssna, om ens då....
 
En annan som visat var skåpet ska stå är OlleNilsson på pokerforum.nu, som alldeles själv lyckades ta död på tråden om 5050pokers konkurs.  Ett googlande troll är ju verkligen precis det som behövs just nu, @@ :roll:
Undrar om han slår sig för bröstet nu när han lyckats bli bannad? Finns det nåt härligare än martyrskapet:) Slit det med hälsan!
 
 

Kommentarer
★ Söppärj

Tjena rosjon, ser att du kommit med glada tillrop på Twitter, tackar för det.

Åkte tyvärr för drygt en timme sen. Tung dag i går o jag startade på 12 700 idag. Dubblade dock snabbt mot Jesper Hougard med kungar mot AT. Sen var det berg o dalbana, från 26 till 16 upp till 32 ner till 15 o sen upp till 47 bla efter en uppdubbling mot bordets ende dålige spelare. Hade tuff placering med chipleader två platser vänster o en storstackad bra tjeck direkt till vänster som körde med mig så fort jag försökte nåt. Sista potten har jag BB o en limpar i sen pos (vilket han gjort mycket ofta), den dålige liraren sitter i SB o limpar oxå (BB 2000), med 47 000 i stacken o med AQoff raisar jag till 8 000, förste limparen foldar o nu höjer SB till 17 000?? Funderar inte länge innan jag ställer o han synar efter en stund med 99. Han täcker mig precis och inga roligheter på brädan, så 100K-potten försvinner till spanjackgubben o jag åker. Average var ca 80 000 vid tillfället. I o för sig skönt att inte åka på en badbeat (som MildaMAtilda) men ändå surt, det är de där potterna man ska vinna om man ska komma i pengarna.

Som sagt, tack för hejaropen!!

Svar: Otur, det hade varit kul om du kommit längre, men jag hoppas Malta varit riktigt bra ändå. Får se var vi ses nästa gång, blir det kryssningen i nov?
Rosjon

2012-09-06 kl. 20:15:37
★ Söppärj

Malta e riktigt bra, ute på en fantastisk båtresa med öppen bar på PAF:s bekostnad idag. Länge leve PAF o Gold Rush!

Kryssningen i november dyker jag upp på.

2012-09-08 kl. 20:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback