Nästa!

2013-04-21 @ 07:59:09 | Allmänt
SM-Online i NLHE 6-max........dessutom övervärde
Ja, det där gick ju inte så bra. hamnade på ett bra bord tyckte jag själv och Pokerstars iPhone App är riktigt bra, spelar man bara ett bord så är den nästan att föredra framför den vanliga klienten.
 
Började tight och det funkade bra med gäster att prata med. Tyckte dock själv att river alldeles för ofta inte var god mot mig, t.ex. när IFoolU bettade på varje gata, jag hade  AJ, hade träffadt A på floppen. Ville inte bygga pott men skulle ingenstans heller. Så det bettades varje gata, på en turnad sjua och en rivrad nia. Naturligtvis satt han med en sjua och en nia.
 
Nåja, tog igen det när jag slog om allin med 22, och fick syn av ett högre par. Tvåan kom så fin på floppen. Osså var man tillbaka. Det fortsatte i samma stil, det var inte många händer som passade ihop med flopparna. Dessutom var det en spelare vid bordet som verkligen synade allt, och dessutom drog ut när han låg under så han hade en stor stack. Det var ett måste att ha en hand för man hade nästan ingen fold equty att ta med i beräkningen. Det gick som det gick åkte på runt 170:e plats av drygt 300 startande. Nästa!
 
För att fördriva tiden efter att gästerna börjat ge sig ( tidiga kvällar fortfarande då alla har barn) så drog jag samtidigt igång en $33 rebuy på PAF , en $10K garanti, och det blev till sist en andraplats efter att jag fått ge mig mot en bättre spelare ( eller så träffade han bara väldigt bra). Bra med lite självförtroende igen inför PAF Poker Challenge nästa vecka och söndagens SM events:
18.00 är det NLHE Deep Stack $109  ($30k garanti) och 19.00 PLO Hi/Lo $109 med $10 k garanti, en av mina favoriter. Dessutom är det en sista-chansen-satellit till PPC:n på PAF ikväll  , en $11 rebuy kl. 20.00, så ta chansen.
 
Blir som sagt tidiga morgnar, trots att jag satt uppe till runt 02.00 igår så var det dags att gå upp 06.45, idag ska ungarna spela fotboll och träna friidrott. Som tur är, tycker jag att det är lika roligt som dom.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback