PAF Poker Challenge - Sidoevent 2 - Hemkomsten

2013-04-28 @ 14:37:16 | Allmänt
 

Sitter här hemma och ser Anne Meri skaka på huvudet efter att även hon fått känna på min baneman i mains tur när hon fick sina ess knäckta av hans QToff. Så vinner man turneringar.Kolla in livestreamen här https://fun.paf.com/pafpoker/

Själv vill jag rikta ett stort tack till Jormas brors fru för en bra start i sidoeventet för min del.

Vi startade med 10k stack och det gick lite upp och lite ner och var tillbaka på startstack lagom till middagspausen. Tog en riktigt bra middag i trevligt sällskap på Indigo, bjuden på maten som tack för utlånad säng då Liv tyvärr inte kunde hänga med, vilket gjorde att det smakade extra gott, tack så mycket!

När vi sen kom tillbaka och spelet kom igång fick jag AK och Jormas bror, som tidigare spelat varenda hand, utom under den tiden han tog sitout för att dricka champagne med Jorma, höjer innan mig. Jag slår om rejält, för jag vet att han inte kommer att lägga sig, och mycket riktigt får jag en syn. floppen kommer 88T, och han bettar knappt en femtedels pott, 1k, med 7k bakom. Jag går allin, jag har gjort det innan, och jag tror att han fått nog nu. Mycket riktigt synar han med K4 och jag får hem en fin pott. Nu visade det sig att anledningen till detta spel egentligen hade att göra med att hans fru gett honom marschorder, så jag får tacka henne.ett par fulla finnar

Slog sedan ut Bjuggan med tptk mot hans färgdrag, där min hand fick stå. Fick sedan byta bord till det bord där jag skulle sitta resten av turneringen. Vid bordet fanns en del gamla bekanta, jag hade tur med korten och flopparna och tog hem att par oförtjänta potter, även om jag kanske inte tycker jag spelade dem fel.

Synade bl.a en allin med AQ, han hade AJ, fick en knekt på floppen, men det kom runner, runner färg, så blev potten ändå min.

Försökte också stjäla med K4s när alla lagt sig till mig på lilla mörken. Stora mörken hade 10BB, och om jag höjer mer än 2BB så är jag commited. En 2BB höjning skulle betyda att han kan syna väldigt brett eller ställa väldigt brett. Jag bestämde mig därför för att sätta honom allin, väl medveten om att om han hittade en bra hand så skulle jag antagligen förlora 10BB, men det skulle inte vara någon större katastrof. Nu vaknade han upp med JJ, vilket var otur för mig, men det var min turnering och en 4 på flopp la upp det för en kung på rivern. Poker är sällan rättvist.

När den nyss utslagna stora mörken flyttades till vårt bord kom han tillsammans med en full finne i 55-års åldern, med en riktigt stor stack. Han spelade faktiskt bättre än jag trodde, men det var mycket finsk Sisu och testesteron bakom en del av hans spel. I princip satt jag och väntade på en hand då jag satt i position. Varje gång jag fick en hyfsad hand och han var med trebettade jag och han grymt-foldade. Sen fick jag KK, han höjde, jag slog om, han synade.floppen kom Q-hög och han checkade. Jag bettade, och det såg ut först som han skulle lägga sig, sedan skulle han syna, men till sist valde han allin med J9 ingen träff. Täckte honom precis vid det laget.

Strax innan finalbordet fick jag en ny rush med antingen bra kort preflopp eller bra träffar på flopp och tog mig som en av nio till finalbordet som chipleader.

Kändes bra, spelade lugnt och försiktigt, försökte intala mig att inte försöka vinna finalbordet de första tjugo händerna. Många var shortstackar och det fanns utrymme för mig att vänta in lite bättre händer att syna av med. Då hittade jag KK efter att Frisken ställt med A8. Tyvärr ett A på flopp, men det får man bjuda sin room-mate på, och det drabbade ingen fattig.

MildaMatilda satt också på bordet med en mellanstack, och var till en början försiktig men efterhand som folk åkte så började han ställa allt mer. Hade också en aggressiv finne som tog över chipleaden på postionen innan mig. Efter mig satt en ålänning som spelade försiktigt men klokt, därefter Noelia, Nollisen, som redan tidigt skaffat sig en storstack med sjuka reads och bra spel.

Höll på att få ut MildaMatilda när jag höjde upp med AJ, och han slog om allin. Jag tvekade ett par sekunder, men det var egentligen en självklar syn. Vann handen och lämnade Karl med knappt 10BB, men han slog sig upp igen till en ny stor stack. En katt med nio liv skulle det visa sig. Till slut åkte han på femteplats och när vi var fyra kvar var jag chipleader igen. Tyvärr spelade jag ett stegdrag fel mot den aggressive finnen och lät mig bli bortbettad, efter att ha tappat en stor del av stacken. Sedan gjorde jag en dålig squeeze mot Noelia och finnen, Noelia hade QQ och jag var historia på en fjärdeplats.Ingen stor PAF-check för mig denna gång heller. Jag hävdar dock att jag egentligen skulle fått en förra året då jag vann det ENDA sidoeventet där det INTE delades ut någon check: http://rosjon.blogg.se/2012/june/jag-vill-ha-en-stor-check.html

Eftersom som Liv alltid drar upp sin check från damturneringen när vi pratar livepoker, så får jag fortsätta jaga nästa år.

Samtidigt kunde jag konstatera att de vars spel jag kritiserat i tidigare tiltbloggar uppenbarligen vet mer om poker än jag gör då de alla fortfarande var kvar i main.In my face!

Resan slutade på plus, synd att Nollisen bara kom tvåa hon hade förtjänat att vinna, när nu jag gjorde bort mig.

Smet sedan från resten av festen och tog båten med Bodingh tillbaka klockan 04.30, med ankomst till Stockholm kl 10.00, allt för att försöka hinna se min sons fotbolls match. Jag hann dit lagom till att vi vann första matchen med 4-3 efter bra spel. Sedan var det storkross i andra matchen med 14-2 efter mycket bra passningspel.

 

Tack PAF för ytterligare ett väl genomfört PPC-event, fortsätt att ha kvar den familjära stämningen, har höga förhoppningar på nästa år. Börja boka upp hotellrum i hela Mariehamn redan nu, det finns så pass mycket potential inför kommande PPC:er att det lätt skulle kunna bli dubbelt så stort, med ännu mera poker. Play Among Friends stämmer verkligen in på PPC:n och ju fler vänner desto bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback