Premiär i Sanktan och för SM-Online, J-Lo på finalbord

2013-04-20 @ 13:12:23 | Allmänt
Spelar en del poker på vardagkvällar, men av varieriande kvalitet men med i stort sett samma resultat. Känns lite motigt nu, igår fick jag in det med AA och KK som stor favorit några gånger men händerna fick aldrig stå. Och efter fredagsmys och en lång arbetsvecka är det svårt att orka hålla sig vaken. När man dessutom firade ett riktigt bra år för bolaget efter årstämman med kanske ett par glas champagne för mycket och kanske lite för lite mat från mingeltallriken så är man sliten dagen efter. Men det var kul att få umgås och utbyta erfarenheter med lite med andra geeks från jobbet.
 
Ställningen i soffan blir mer och mer liggande och till sist somnar jag. Borde lära mig att på fredagar så bör jag nöja mig med POY-turrarna, jag orkar inte mer. 
 
Redan i tisdags så kom veckans Podcast från Valterego och Koivu http://soundcloud.com/koivu-egon, småputtrig lyssning som vanligt, med en intervju med Mr_Jimmy. Dessutom blir jag utnämd till posterboy för PAF, kallade "cosy och comfy" och torr i samma andetag. Värt att lyssna på:)
 
I podcasten gör Koivu reklam för SM-Online på pokerstars som börjar ikväll, samtidigt som det är födelsedagsfirande i efterhand för Liv. Jag tackar pokerstars för deras iphoneapp och kommer att spela trots gäster och middagsbjudning, men lär inte ställa till några problem, all vet redan vilken pokernörd jag är och att Poker-SM går före. Jag är dessutom väldigt van vid att spela samtidigt som jag gör annat så chansen finns att ingen märker något.
Dessutom vill jag pusha för poker.se's liverapportering från SM-Online
http://www.poker.se/live/online-sm-2013-p-pokerstars
 
Jag lär ju vara lite trött ikväll eftersom jag vaknade redan 05.45 i morse av någon anledning. Kanske var det premiärnerver inför vår premiärmatch i Sanktan. Jag hade ingenting att oroa mig för, killarna var laddade och spelade bra passningspel samtidigt som de höll sina positioner bra. Tidigare har det inte varit ovanligt att alla spelare anföll i klump, men nu var det mönsteranfall som gällde. Snyggaste målet var ett nickmål av Sander efter ett perfekt inlägg mot bortre stolpen. 6-1 i premiären.
 
Andy "J-Lo" Johansson har förvaltat sin favorithand J2 och lyckats ta sig till finalbord i GSOP Marbella, man kan följa vad som händer på deras blogg:
http://www.gsoplive.com/blog/ eller twitter @gsoplive
men även @J2OnTilt, vi får se om Andy har tid att twittra, stora pengar det handlar om nu.
 
Jag hoppas vi ses på Poker-SMonline  ikväll, glöm inte start klockan 19.00 NLHE 6-max, $109 i inköp och $40 000 i garanti, får se om det kan bli ett andra finalbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback