Enkelt spel

2013-12-02 @ 12:46:32 | Allmänt

Det höll på att ta en ände med förskräckelse.

 

Liv hade kvalat in, så hon satte igång att spela direkt kl 18.00, ingen möjlighet till late reg för inkvalade.

 

Själv väntade jag några minuter tills jag hunnit plocka undan efter middagen innan jag körde igång. Ganska tidigt stod det klart att mitt vad om max 2752 spelare skulle bli jäkligt tight, det visade sig bli ännu tightare än jag trodde faktiskt.

 

Första timmen hade jag mer koll på hur många som reggade sig än på turneringarna, vilket är en riktigt dålig strategi.

 

Till slut fanns bara hoppet kvar, hoppet att Svenska Spels urusla klient skulle krasha när det var en kvart kvar av late reggen. Men inte, det sker bara när man är chipleader i en turnering, och då är man garanterad att bara få sitt inköp tillbaka, trots alla långa och många paragrafer i Svenska Spels regler. Regler är ju inte till för att följas.

 

Så det var bara att bita i det sura, för jag unnar verkligen inte Svenska Spel en ökning av sitt deltagarantal.

 

Trots att temperaturen skruvades ner sista veckorna innan räckte det inte för att jag skulle få vinna. En del kritiker tycker det är fel att jag kallar Svenska Spels mästerskap för fusk-SM. "Fler spelare har ju valt att spela det än det som arrangeras av pokerförbundet"

 

Visst, men bara för att flest spelare väljer en turnering betyder inte det att det är den riktiga. En bra kopia är fortfarande en kopia och en stulen kopia är fortfarande en piratkopia. Att Svenska Spel stulit konceptet Poker-SM för att tjäna pengar på det och sedan lyckas göra det stort är fortfarande inget de ska ha beröm för.

 

När jag nu förlorat ville jag göra rätt för mig så fort som möjligt för att lämna det irritationsmomentet bakom mig och bli av med den begynnande tilt jag kände.

 

Så jag tar fram mobilen och börjar fippla med swish samtidigt som jag är i en hand i Main.

Överföringen misslyckas p.g.a att jag har nått någon sorts limit, samtidigt som jag bettar missad flopp i pos med AQ, övertygad om att de andra checkade. Alldeles försent upptäcker jag att jag stoppat in nästan hela stacken och fått blixt syn av KK. Otroligt klantigt och jag försonar mig snabbt med tanken att hela skiten blev ett fiasko.

 

Men då slår blixten ner. Runner-runner ger mig split pott med stege på brädan. Tack!! Ber om ursäkt till den stackars motspelaren, inte för att jag drog ut, utan för mitt misscklick som gav honom så höga förhoppningar.

"Poker är ett enkelt spel. Man spelar i 10 timmar och sen vinner rosjon."

Håkan B

 

Kvar mitt i fältet till dag 2.


Kommentarer
★ Fredrik

" Så det var bara att bita i det sura, för jag unnar verkligen inte Svenska Spel en ökning av sitt deltagarantal."

Å ändå väljer du att vara en av de som spelar deras SM! Hur tänkte du nu?

2013-12-02 kl. 23:49:54
★ Arne

Till och med delar av pokerförbundets styrelse spelade online sm på Svenska Spel.
Hade sett fint ut pr mässigt om Finnen hade vunnit den.
Det kanske är en omöjlighet men chansen finns ju.

2013-12-03 kl. 01:01:34
★ rosjon

@Fredrik Att det inte finns någon annan turnering någonstans som samlar en så stor mängd hoppfulla.

2013-12-03 kl. 07:21:16
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

@Arne Jag hade redan planen klar för vad jag skulle säga till media om jag vann SM, frågan är vad de hade tryckt.

2013-12-03 kl. 07:23:07
http://rosjon.blogg.se
★ Fredrik

Var går gränsen för din dubbelmoral! Du unnar inte SvSp ett ökat deltagarantal men inte så mycket att du själv inte kan avstå turneringen! Om alla tänker så så blir det ju svårt att bojkotta det som ni är så mycket emot. Svagt är det enda man kan säga om det! Om vi spetsar till det lite, låt säga att nynazitisk front startar ett skin om får till en turre med tillräckligt många hopfulla så står du där och sponsrar deras verksamhet!

Lite ironiskt att du själv (omedvetet) spelade "hopfullt" och lyckades få till en split. SvSp tackar nog dig ändå för 2 st inköp i år...

2013-12-03 kl. 20:44:54
★ tomte !!

orka ha sån jävla dubbelmoral... antingen tycker du de är fusk SM o INTE spelar eller håller man bara tyst.

skönt du inte lyckades vinna SM i år iaf vilket du borde med din medrigg

2013-12-03 kl. 21:33:34
★ rosjon

Att jag inte unnar dem ett högt deltagarantal har inget att göra med om jag spelar eller ej, jag skulle spelar denna turnering alla dar i veckan eftersom det är den turnering som antagligen har det bästa värdet på hela året.
Jag har inte en enda gång uppmanat till bojkott av SvS fusk-SM. Det vore dubbelmoral. Jag vet varför jag spelar och jag förstår varför alla andra spelar också.
Men skulle SD starta ett skin, så skulle jag bojkotta, oavsett antal hoppfulla. Det är en väldigt stor skillnad.

Att spela Sm och enstaka turneringar på SvS som har stort värde kommer jag att fortsätta med. I övrigt lägger jag ner även rankingturneringarna efter i år. Det har att göra med att de behandlat sina kunder och framförallt mig dåligt. Andra har säkert andra erfarenheter, och gillar de att huvudsakligen spela på en dålig klient med få spelar och urusel kundservice så tycker jag att SvS är ett bra alternativ. Själv tycker jag att det räcker med SM och liknande turneringar med övervärde i form av sjukt mycket hoppfulla.

2013-12-03 kl. 21:55:18
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

Det är inte dubbelmoral att kalla det fusk-SM och sedan spela turneringen. Jag anser inte att det är ett SM, jag anser att det är en stor turnering med mycket värde. Det riktiga SM:et arrangeras av Pokerförbundet, namnet har stulits av SvS i marknadsföringssyfte. Jag kommer att fortsätta att kalla det fusk-SM och fortsätta att spela det. Jag har inget emot att de arrangerar stora turneringar med mycket hoppfulla, jag tycker de kunde göra det på egna meriter och kalla det något annat än SM.
Jag gissar att inte du vann heller:)

2013-12-03 kl. 22:00:27
http://rosjon.blogg.se
★ Fredrik

Jag kan minnas fel här, men har inte du proklamerat ett motstånd mot "monopolet" som drivs i statlig regi? I sådana fall anser i alla fall jag att det är svagt att spela en turre bara för att bra värde.
Att inte unna ett högt deltagarantal och själv bidra till att det blir så (2 inköp...) är något motsägelsefullt tycker jag. Och ja, om inte du smetat för Dybban genom erat vad så hade han sannolikt smetat själv så hans inköp påverkar ju inte egentligen.

2013-12-03 kl. 23:36:00
★ Noppe

Att man väljer att spela på en viss site, är för att man tycker den är bra. Vad som är "bra" för en pokerspelare är bla värdet.

För att något skall vara "bra" så överstiger det positiva det negativa.

Uppenbarligen är Sv.Sp bra, då du måste spela på SvSp trots allt som är dåligt. Så du ger SvSp bra reklam fastän du inte verkar vilja det. Jag har aldrig haft problem med kundservice och dom har alltid bemött mig korrekt hjälpt mig med mina problem.

Kan ha att göra med att jag är bra med människor och alltid behandlar dem med respekt.

Sen finns det saker med klienten som absolut kan förbättras och som ibland kan vara störande. Men då jag inte kam påverka det, lägger jag heller ingen tid på att gnälla.

Eftersom jag gör mitt val att spela på SvSp trots klientens svagheter, så har jag accepterat det. Den dagen jag inte accepterar dess svagheter, det är den dagen jag slutar spela hos dem.

I marknadsekonomier så sållas de dåliga ut, därför behöver ingen vara orolig över att "dåligt" vinner över "bra", i det långa loppet.

Sen har du en poäng ang deras SM, det dom kallar SM.

Men det som är bortom mitt förstånd är personer som gnäller över något som är skit och opåverkbart men ändå väjer ändå köpa skiten.

2013-12-04 kl. 07:25:00
★ rosjon

@Noppe Du har helt rätt, värdet är så bra att det överskuggar det dåliga så spelar jag där. Därför spelade jag denna turnering och därför slutför jag årets ranking.

Därför spelar jag inte längre huvuddelen av turneringarna som jag gjorde förr på SvS utan spelar istället på andra sajter.

Om du blivit väl behandlad landet bero på att du haft tur, jag har aldrig påstått att de inte är hövliga, men de följer inte sina egna regler och hittar på lösningar vartefter istället. Deras lösningar är oftast mycket sämre än de reglerna beskriver.

Om en turnering avbryts ska jag inte behöva jaga SvS för min ersättning. Det ska finnas klara regler för när de avbryter en turnering. De kan inte fortsätta köra en turnering för att inte de flesta är drabbade om de inte har en plan för att ersätta oss andra t.ex enligt sin egna regler.

Jag har försökt att påverka, insett att jag inte kunde och kritiserar nu endast i syfte att kasta skit.

Jag accepterar inte klientens och kundbehandlandes svagheter och nu är jag inte längre en lojal SvSkund.

2013-12-04 kl. 07:58:29
http://rosjon.blogg.se
★ Nope

"Jag har försökt att påverka, insett att jag inte kunde och kritiserar nu endast i syfte att kasta."

Detta har jag aldrig förstått. Om jag inte gillar något, så drar jag mig vidare eller köper inte varan mer.

Att lägga tid på att kasta skit på saker när det ändå inte förändrar, blir man bara bitter tillslut.

Den tiden du använder till att kasta skit använder jag till någon konstruktivt. Nu är jag ganska säker på att du är intelligent och är en "businessman" med ett prisbelönt företag, därför är jag förvånad att just du lägger tid på att kasta skit.

Det trodde jag bara skvallerkärringar och bittra samt ej framgångsrika personer som gjorde med taskig självinsikt.

Missförstå mig inte, jag berömmer dig.

Men nu går jag vidare;)

2013-12-04 kl. 08:17:11
★ rosjon

@Fredrik Du minns inte helt rätt, jag har kritiserat Svenska Spel för att de är så dåliga, regeringen för deras dåliga regler och falska syfte för monopolet. Vad gäller monopolet i sig är jag dock mer vankelmodig, vilket jag hoppas framgått av mina tidigare inlägg. Dan Glimne sa vid middagen på Malta när vi diskuterade monopolet, att det skulle vi aldrig acceptera vad gäller bilar. Bristen med det argumentet är att spel och alkohol inte är som andra saker.

Men jag är inte en övertygad monopolmotståndare, vad gäller var jag spelar styrs jag av värdet. Det som skulle kunna få mig att inte spela SM är att Svenska Spel är sådana skitstövlar, men jag drar gränsen vid sajter drivna av SD

2013-12-04 kl. 08:17:50
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

@Nope Du har helt rätt jag är bitter, och när jag anser att någon behandlat mig illa så tar jag alla chanser att pika dem. Som tack för senast. Ett dåligt karaktärsdrag, håller med. Svårt att sluta med trots insikt om detta dock

2013-12-04 kl. 08:55:44
http://rosjon.blogg.se
★ Fredrik

Tack för bra svar Rosjon. Det glädjer mig att du inte tänker stötta obskyra verksamheter :)
Jag delar inte alla dina tankar men tror att jag förstår hur du tänker. Noppe ligger närmare mina värderingar och tankar än vad du gör.

Lycka till med Pokern!

2013-12-04 kl. 13:08:45
★ Mackan

Personligen tycker jag man kan kalla SVS SM för fusk SM precis som man skulle kunna kalla tex Unibets SM för fusk SM om dom starta ett eget SM. För mig så är pokerförbundets SM det riktiga SM alla andra alltså SVS är fejk/fusk SM. Och ja jag spekar även fejkSM. Stör mig dock på klienten. Tycker att kundservice är trevliga men det hjälper tyvärr inte mig.

2013-12-04 kl. 20:30:53
★ Stefan

Du är sjukt dryg Jonas.

Att du dessutom spelar på en sajt som du spyr galla över är bara sjukt.
Du har ända sen SM bröts och du låg på FB eller ngt sånt skit, sagt att du ska inte spela på SvS.

Bemöda dig inte att svara till mig här eftersom jag inte besöker din blogg från och med att jag klickat Skicka kommentar.



Det här är sista gången jag besöker din blogg.

2013-12-04 kl. 22:25:06
★ rosjon

Du får tycka vad du vill om mig, men jag har inte sagt vad du påstår. Tycker inte heller du ska besöka min blogg, låter klokt att du håller dig borta.

2013-12-04 kl. 22:29:24
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback