Flooshenflopp

2013-12-10 @ 20:14:00 | Allmänt
Samtidigt med söndagsgrinden så höll jag lite koll på finalbordet i SvS-mästerskapen. Det gick inte att raila via klienten, enda möjligheten var via webben, med c:a 5 minuters fördröjning.
 
Då jag samtidigt spelade Söndagsteken i klienten dök det upp en spoiler i form av ett grattis till vinnaren Flooshen, samtidigt som heads-upen pågick för fullt på webben. Något att tänka på kommande år kanske.
 
Gissningen i studion var c:a 2 timmar vilket jag spontant tyckte var väldigt lite och det tog också nästan tre och en halv timme innan det var avgjort. Pkrmon gick in med chiplead, spelade klokt och tog inga risker. Trodde nog att råttfällan skulle vara mer aktiv, men ibland så är korten och situationerna inte de rätta.
 
Någon som hade rätt kort och verkade hitta rätt bland situationerna var Flooshen. Ken och jag hade olika uppfattning om minbet för ett tag sedan, Ken förutspådde att den minskade betsizen var på väg bort och att den snart skulle ersättas av öppningar upp till tre gånger mörken eller till och med mer.
 
Ken kanske får rätt nu om Flooshen startar en ny trend,som när Fosbury introducerade Fosburyfloppen i höjd, så körde Flooshen sin egen stil, en sorts Flooshenflopp.  Han körde med stora öppningar preflopp, så mycket som 4 ggr mörken och han varierade sin öppningsbetsize ordentligt. När han väl continuationbettade blev det gärna 3/4 pott eller ännu mer och hans trebett var tre och en halv till fyra ggr motståndarens bett. Stora potter blev det när han var med, jag satt egentligen bara och väntade på att han skulle springa in i ett monster men det gjorde han inte, och när han gjorde det så vann han iaf. Så vinner man turneringar. Råttfällans analys var att Flooshen var helt galen och den verkade stämma när man satt och tittade på från sidan.
 
Det var många som försökte stå emot, men den enda som var riktigt kylig var Pkrmon, som verkligen väntade in en enda bra hand. Tyvärr blev han uppäten under tiden.
 
Oortodoxt spel av vinnaren, ett spel som inte passar mig speciellt bra, väldigt hög varians skulle jag tro, men han spelade sin stil väldigt bra och dominerade bordet genom att skrämma slag på motståndarna med sina många omslag på flopp och turn. Hade varit sjukt kul att få se hans handhistorik, för att se om han verkligen var så aggro som man kunde tro eller om han hade så bra kort som han reppade.
 
Kunde inte riktigt se vad som skrevs i chatten via livesändningen, tyckte mig ana en viss skepsis mot kommentatorerna i pokerstudion, men jag tyckte de gjorde ett bra jobb, det är inte lätt att hålla låda hela tiden, det blir lätt lite klyschor, men det kan jag köpa. Per Lindes var där som expertkommentator och gjorde det bra även om det ibland kändes som om han censurerade sina kommentarer. Hade det varit som i den avsomnade serien Soffan eller hans och Östenssons podcast så hade det nog svingats lite mer, men det hade å andra sidan inte varit speciellt respektfullt mot de som spelade, och det är de faktiskt värd för sin finalbordsplats.

Kommentarer
★ Matte

Hej Jonas!
Vad tycker du om svs sätt att hantera deras ansvar för spelberoende? Tar de sitt fulla ansvar med all reklam m.m.?
Jag har gett dem följande förslag men får inget svar på detta: Sätta spelgräns och inte enbart insättningsgräns. De ska ju börja med att alla spel oavsett vilket ombud måste reggas via sitt spelkort, av många anledningar vilket jag tycker är positivt. Då har alla som är i närheten av spelberoende möjlighte att sätta en budget på alla spel oavsett vinst under den perioden eller ej, ungefär som ATG har på sin websida, de borde också införa spelkort på alla sina spel även hos ombud.
Vad tycker du om detta?
Matte

2013-12-11 kl. 10:53:17
★ rosjon

Tycker inte SvS tar sitt ansvar vad gäller sin reklam, men alla förändringar med gränser är till det bättre, speciellt om det inte bara gäller pokern

2013-12-12 kl. 16:19:49
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback