Störningar

2013-12-13 @ 13:54:35 | Allmänt
På väg till jobbet, tidigt eftersom det var min tur att hämta lilltjejen på eftermiddagen. Möts av meddelanden när jag ska gå in på tunnelbanestationen - Ersättningsbussar från Enskede gård och Skärmarbrink.
 
Frågar biljettkontrollanten om det gäller tåg på linje 18.
-Nej, det ska gå bra
 
Slutar med att jag får stiga av i Skärmarbrink där det är så mycket folk att jag får vänta 20 minuter för att komma ut till de obefintliga ersättningsbussarna. Att folk kan gå så långsamt är för mig en gåta, väldigt nära ett Falling Down-moment där.
 
Visar sig att all trafik står still så jag får gå hem, tur det går att koppla upp sig och jobba på distans.
 
Inte bara Stockholms Lokaltrafik som har störningar. Svenska Spel gjorde en uppdatering häromdagen. De tog spela lagom till en ny nivå. Satte man sig vid ett bord så tog det dryga 20 sekunder innan man blev utkastad om inget spel satte igång. Bra feature för HU-bord. Det var tydligen en ny feature som släppts lite för tidigt.
 
Som en kommentator skrev så finns det ett rykte som säger att GTECH kommer att säga upp avtalen med icke-reglerade sajter under Q2:
http://pokerfuse.com/news/industry/gtech-expected-to-close-to-dot-com-online-poker-network-06-12-pfcom/
 
Håller de på att avveckla sin pokeraffär? Vi får väl se. Färre intressenter kan betyda färre att slåss med om vilka uppdateringar som är viktiga, men samtidigt betyder det antagligen färre som delar på utvecklingskostnad och därmed färre utvecklare. Frågan är förstås om överhuvudtaget är möjligt att det kan gå långsammare än det gör nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback