Läggdags eller?

2013-02-11 @ 08:53:36 | Allmänt
Riktigt bra söndag - skidåkning på förmiddagen - visserligen 4 timmars bilfärd hem, men sen hade man ju söndagens pokerturneringar att se fram emot.
Signe tog ett rejält kliv under helgen. Från att ha hållt sig till barnbacken, kryssandes mellan älgdockor i tyg, så bytte hon upp sig till ett par längre skidor, började först åka gröna backar, sen blåa och gav sig till sist på en röd också. Det gick lansle inte lika bra, men det var inte kunnandet utan modet inför en brant som tröt, så hon la sig hellre bakåt än försökte åka. Så känner jag själv ibland när jag tagit mig vatten över huvudet och åker en lite för svår backe för mitt kunnande. Men Signe har annars skrattat sig igenom varje åk, sjungandes. 
 
 
När vi kom hem satte jag mig i soffan, överlät allt jobb på min fru (inte så sjysst, jag vet) och satte igång att regga mig.
Klockan 20.50 när det mesta satt igång så var det dags att lägga Signe. Hade redan åkt i de flesta PS-turrarna (dåliga beslut, dåligt tålamod och ingen tur med rivern) men de flesta på SvS hade precis börjat. Men efter att ha åkt skidor en hel helg och kanske sovit för lite så somnade jag med den bärbara på magen och vaknade inte förrän 22.40. Yrvaken kollade jag borden, låg förvånansvärt bra till, förutom i ministeken där jag hade knappt 10BB som jag snabbt tappade ner till knappt 2BB. I Startstacken låg jag på runt halva startstacken. I båda två hade jag sedan en hel del tur och det blev till sist en andraplats i stacken och en 16:e tror jag i ministeken. Inte en toppensöndag pokermässigt, men med tanke på sovandet klart godkänt.
 
Nu sitter jag hemma och försöker jobba medan jag väntar på en roddmaskin som ska levereras mellan 9-12!!?? Lite intressant hur svårt det är för bud och hantverkare att ha en tid att passa, de kan inte precisera sig och passa tider mer än på ett par timmar när. Märkligt när alla andra klarar av hålla tider, till och med SJ vågar säga en tid de ska vara framme, bussar håller en tidtabell. Hade väl kunnat förstå om det var svårt att säga exakt inom en halvtimme, men ska det behövas tre timmar för att kunna vara säker på att hålla tiden? Vilket de iofs aldrig gör ändå. 9-12 betyder antingen kvart i nio eller halvett.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback