SvePof-medlemskap, Goldrush och Berga Open

2013-02-19 @ 20:28:51 | Allmänt
Jag är väldigt svag för rankingserier och speciellt rankingserier med extravärde och nu startar Goldrushen på Paf igen med ett lite nytt upplägg.
https://www.paf.com/goldrush
 
 
$70 000 i adderat värde på hela året och det hela  avslutas med en Live-final i Mariehamn i februari 2014. Själv kommer jag att spela alla chanser jag får och trots att det nästan aldrig gått speciellt bra i den här rankingen så är den alltid extra kul. Lär tyvärr missa premiären den 3:e mars för då är jag i alperna och firar Liv med en hel veckas skidåkning tillsammans med släkt och vänner från hela jordklotet.
 
Dessutom så har PAF en annan deal som är extra bra för er som spelar där. Man kan från och med idag köpa sitt medlemskap i SvePof via PAFs lojalitetshop till HALVA priset, resten bjuder PAF på, ett riktigt bra initiativ, jag hoppas fler spelbolag ger oss den möjligheten. 757 poäng kostar det så om ni redan har poäng gå in och lös ett medlemskap eller så spelar ni Goldrushturneringarna och drar ihop till ett medlemskap av bara farten.
 
Av nyfikenhet så bad jag LI om deras handlingar avseende det planerade tillslaget mot Berga Open:
http://rosjon.nu/BergaOpenAvslutad.pdf
 
LI verkar inte speciellt glada över att polisen kontaktat arrangören som en brottsförebyggande åtgärd utan verkar ha sett fram emot en razzia. De jämför med att om någon bröt mot alkohollagen så skulle minsann inte  polisen ringa upp innan tillslaget. Det enda det säger mig är att polisen och LI har olika syn på hur allvarligt ett brott mot lotterilagen är och att LI inte inser att polisen bör prioritera andra allvarligare brott.
 

Kommentarer
★ Mike

Hej Rosjon.
Jag hade gärna sett att du kontaktat mig innan du publicerar mina personuppgifter på detta sätt, även om det rör sig om offentliga handlingar.
Jag tycker det hör till vanligt hyfs så att säga.
Nu är det försent, men nästa gång hoppas jag du kontaktar vederbörande, eller åtminstone censurerar en del innehåll, pokerkollegor emellan.
Med vänlig hälsning, "Mike".

Svar: Jag ber om ursäkt, hade inte en tanke på det, eftersom du skrev på pf.nu hur man skulle få tag i handlingarna. Sett till att länken inte fungerar längre.
Rosjon

2013-02-20 kl. 05:10:27
★ Mike

Hej igen Rosjon.
Då när jag skrev det på pf innehöll handlingarna enbart anmälan, och inte korrespondensen mellan polis och LI där mitt namn nämns.
Ingen fara, inte lätt för dig att veta att det låg till så.
Mvh // Mike.

Svar: Jag reflekterade inte över personuppgifterna alls när jag läste det, jag var mer inriktad på vad som hänt mellan polis och LI. Lite märkligt att LI inte censurerade, de har gjort det förut, speciellt då "brottet" aldrig blev verklighet. Men reglerna för det känner jag inte till. Men jag ska vara mer uppmärksam nästa gång. 5 personer har laddat ner dokumenten under tiden de var tillgängliga, betydligt fler efter att jag bröt länken om nu det är nån tröst. Återigen ber om ursäkt. Även om du inte gjort något fel så kan det absolut missuppfattas av icke insatta och det är fullt förståeligt att du då inte vill att ditt namn ska synas i samband med en anmälan från LI.
Rosjon

2013-02-20 kl. 10:03:44
★ Fredrik

Reflektion på hur rosjon hanterat Mike personuppgifter. En enda kontakt med Mike innan hade gjort att detta blev rätt!
"Jag erkänner, jag går ibland överstyr och blir jättearg över småsaker som inte borde generera den mängd ilska hos mig som de gör. Förstår inte riktigt varför, men ofta har det att göra med att jag inte förstår hur saker som är så lätta att göra rätt, ändå kan göras så fel."

Svar: Om du tror att jag tycker det är ok att bli arg över småsaker bara för att man inte fattar hur någon kunde göra ett misstag man själv inte tror man är kapabel att göra, så tycker jag inte det. Tvärtom. Det bästa är om man lyckas sätta sig in andras situation och förstå hur de tänkte så att man kan ha överseende med misstaget. Speciellt när de rättar till misstaget när det uppdagas. Men det kanske jag inte behöver förklara för dig, du verkar ha samma problem som jag;)
Rosjon

2013-02-20 kl. 10:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback