Vinterdag

2013-02-07 @ 09:12:34 | Allmänt
 
En ganska underbar vinterdag, åtminstone om man sitter inne och tittar ut. Igår var det slask och snö, idag vitt och vackert. Idag åker jag på konferens med företaget till Säfsen. Vi har det som tradition och alla på företaget tar med sig sina familjer dit som umgås och åker skidor medan vi andra konfererar. Vi är 30 st nu så med familjer blir det en ganska stor skara, det brukar vara riktigt kul och ungarna som nu lärt känna varandra ganska väl efter 6 års fjällresor far runt mellan stugor och hotellrum på kvällarna medan vi vuxna tar det lite lugnare.
 
Ska packa bilen, packa mina grejer, men kom på morgonen på att det var städdag hemma också, så det var fullt sjå med att plocka undan innan städarna kommer hit. Blev som ett bra träningspass att springa mellan källare och övervåning, upp och ner i en timme.
 
Kvällarna just nu har varit fulla med aktiviteter, i måndags var det skjutsning till fridirott och träning mellan hämtning och lämning för mig. Tisdag var det besök av mormor och morfar, resten av familjen kollade på Searching for Sugarman medan jag jobbade en timme på kvällen med en prodsättning. Hann med en timmes träning också. Sen igår var det skjutsning till fridrott igen, inte riktigt en hel timmes träning.
 
Har hunnit med en del poker lite senare på kvällarna också och det går ganska bra nu, inte alltid resultatmässigt men jag är nöjd med de flesta av mina beslut. Igår tog det abrupt slut, vilket det ofta gör med min spelstil. Vad tycker ni om denna hand:
 
 
Sitter med c:a 17k, alla foldar till mig på knappen. Jag har JT och minraisar till 2k, får ett omslag av CarlZBerg, ganska stort iofs till 6K, och jag ställer in. Han kvidsynar med KT.  Vad tycks?
 
 
 

Kommentarer
★ dybban

Om han trebetar den handen så måste han också syna av ett ställ från dig med de stackdjupen. Han är tok-comittad. Därför blir ditt ställ lite halvkallt då du aldrig kan räkna med att din motståndare lägger där.

Carlzberg sätter sig dock i en onödigt jobbig sits med en trebet i det läget. Det enda rätta är att ställa rakt av.

Hur går det med vikten? Jag var på mitt första gympass i går. Det var jobbigt...

2013-02-07 kl. 14:28:11
★ dybban

För övrigt. Känns det inte som den här Carlzberg springer lite över EV? ;)

2013-02-07 kl. 14:33:44
★ rosjon

Jag håller helt med, han höjde dessutom så stort att det borde varit uppenbart t.o.m för mig att han inte kunde folda. Frågan är om jag ens borde spelat handen om jag vet att han gör det spelet med en så stor andel av sina händer? Jag är på väg ner sakta men säkert, vi möts på mitten.

För övrigt anser jag att alla utom jag själv springer alldeles för mycket över EV. Jag saknar helt självinsikt i det fallet;)

2013-02-07 kl. 14:39:47
http://rosjon.blogg.se
★ rosjon

Dessutom fattar jag inte hur det inte kan komma en J på rivern....

2013-02-07 kl. 14:41:31
http://rosjon.blogg.se
★ dybban

Ja, jag förstår att du blev smått chockad av att knekten inte kom. =)

Du undrar om du inte ska spela handen. Tror nog ändå att du bör göra det. Jag raisar nog 2k precis som du och foldar mot omslag. Eller helt sonika pushar in hela skiten rakt av från början.

2013-02-07 kl. 20:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback