Mycket livepoker

2013-01-01 @ 17:40:43 | Allmänt
Ibland inser man att man har blivit gammal, eller så övar man kanske bara alltför sällan. Den 29:e var det mellandagspoker i Trosa hos J&T, andra gången för mig och Liv. Livs syster passade barnen och vi begav oss söderut i skymningen. Det bjöd på smörgåstårta (otroligt god) från 16.00 och eftersom Boding och PT-Rickard redan passerat Södertälje var det bråttom om det skulle finnas något kvar, men jag hade inte behövt oroa mig. Bodingh är numera mager som en sticka och är inte längre kapabel att äta fem varmrätter själv som han gjorde i London. Rickard är dock fortfarande duktig på att hetsa.
 
Fick mig en (eller två) välbehövliga bitar och sen satte pokern igång. 23 spelare genrerade drygt 30 000 i prissumma efter rebuyperioderna var avslutade. Standard potten vid mitt bord var att Rebuy-Rogga limpade in, fick ett par syn, någon höjde och Rebuy-Rogga gick all in med 100BB. Inte så svårspelat, men bluff var ju uteslutet. Jag satt med 35 000 efter addon, vi startade med 5000.
 
Tog mig till finalbordet men hade väl bara ungefär 20BB när vi var åtta kvar och jag höjde upp med AT 2,5 BB dvs 10k.
En spelare som gjorde väldigt märkliga spel ibland synade från lilla mörken, stora la sig.
Floppen kommer KQx och han donkbettar 10K. Jag väljer då att ställa då en donkbett oftast betyder att han inte har speciellt bra hand, oftast Q eller K med dålig kicker, tror dock det väldigt sällan är en ren bluff. Om han synar och förlorar skulle han förlora 2/3 av sin stack, så jag tror han lägger ganska många händer. Han funderar, men väljer att syna med AQ. Fel kille att försöka bluffa eller bara en dålig bluff helt enkelt, har inte helt bestämt mig än.
Så sen blev det cashgame där jag tog igen till +-0 bl.a genom att jag lyckades skopa en pott med stege på handen och på brädan i Sviten Special och ta Bodinghs sista femhundring - utdragningh.
Kom till sängs vid fyratiden, och inte så många timmars sömn innan vi skulle upp och hem igen.
 
Är inte helt hundra just nu, har ofta huvudvärk och en förkylning som aldrig verkar ge upp, men det var dags för livepoker igen direkt på kvällen, start 19.30 på en nattklubb i stan och var hemma igen kl 06.00 på nyårsafton. Det var kul om än kvällen till sist slutade en hundring back trots att vinsten varit väldigt stor ett tag. Trots att vi spelade 1-2kr,vann kvällens största vinnare, tack vare vilt spel, strax över 5000kr. Spelet hade helt enkelt för bra värde för att jag skulle ge upp tidigare, tyvärr fick mina händer inte stå på slutet.
 
Det betydde ju att upptakten på nyårsafton blev extra jobbig, att ge sig ut att handla mat är inte så kul dagen efter, speciellt med långa köer till allt. Fick ett par timmars sömn innan festen startade, tog lite huvudvärkstabletter, var en lugn kväll tack och lov.God mat, god champagne, och kul aktiviteter och sedan
fyrverkeriet som var  enkelt, köpte en låda med 55 seriekopplade skott som blev riktigt bra, kunde skippat de extra små raketerna, men de ingick i paketet. Med tolvslaget avklarat gick jag och la Signe och somnade själv ganska omgående. En lugn och skön nyårsdag ska nu avslutas med lite rester och onlinepoker, Ivanhoe på Svs.
Gott nytt år helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback