Pokerlördag

2013-01-26 @ 09:03:38 | Allmänt
Vad har hänt sen sist? En hel del faktiskt, men jag börjar med lite statusrapportering om familjen. Liv och de äldre barnen skulle åkt till Romme idag, men tyvärr blev Siri dålig med feber och ont i halsen så det blev inställt. Sander har också ont i halsen, men ingen feber än så vi hoppas det håller sig så. Signe är fortfarande pigg, och hennes höjdpunkt denna vecka var matsäcken i torsdags. Tanken var att hela förskolan skulle åkt skridskor, men då det kröp neråt minus 20 grader och det trots det är fuktigt och blåsigt(??!!) så tog de en mindre utflykt till raketbacken och käkade matsäcken inne efteråt.
 
Det är kallt nu i stockholm, men jag är het:) Eller så blir jag varje fall "påad" av Rickard Åberg i Pokerstudion. Efter att ha hållit mig undan från skypeintervjuer och andra förfrågningar så ställde jag till sist upp som gäst i ett lite nytt format, där de ska försöka köra en pokerstudio varje eller varannan vecka med gäster från olika delar av pokervärlden. Ovant, jag fick lära mig varför de använder en klappa vid start av filmning, och fick lära mig hur svårt det är att sitta naturligt avslappnat still i en soffa med kameran på sig och att det inte är så enkelt att få fram bra svar på frågor utan att få tänka efter ett tag först.Efter att ha sett mig sitta som en pösmunk i soffan lär det bli ståbord nästa gång gissar jag och jag har iaf fått bra motivation till att cykla som en dåre efter att blivit uppmärksammad om min rondör ytterligare.
Om man tycker det känns konstigt när man hör sin egen röst inspelad, så är det ingenting jämfört med att se sig själv framför kameran.
 
http://youtu.be/zkBTa_PT3eY
 
 
Blev en sen jobbkväll i onsdags, men mellan logggenomgångar och när det var väntan på uppdateringar och batchar hann jag spela rankingturneringarna (om än inte med samma fokus som vanligt)och det gick ganska bra, bättre än i går iaf. Vid ett tillfälle var jag nere på 89 marker i en av turneringarna, stora mörken var 300 och ante 25. Trots det lyckades jag ta mig tillbaka och ta en trettondeplats.Karma? 
 
Dybban skrev en rolig krönika i torsdags, https://svenskaspelspoker.se/inlagg/plikten-framfor-allt/ där han berättar om hur lätt det är att falla till föga och belöna sig själv med godsaker framåt småtimmarna, och det är inte utan att man känner igen sig. Kanske dags att få ihop ett viktvad ändå, känns som jag just nu är mer motiverad än dybban, så jag kanske har en chans. Fick förslaget av en annan läsare via mejl, men kändes som om det var ett svårt vad att vinna då, vi får se.
 
För andra veckan i rad har jag citerats i Pokerlistings innelista, den här gången när jag var upprörd över LI:s inblandning i stoppandet av pokerkryssningen mellan  Norge och Danmark. Nån anmälan till justitiekanslern lär ju inte bli aktuell, de har ju rätten på sin sida, även om jag själv tycker de kunde koncentrera sig på annat än att stoppa pokerturneringar. De verkar ha nån personlig vendetta mot just pokern.
http://www.pokerlistings.se/pokerns-innelista-sjusovande-isildur1-hjaelte-eller-diva-90440
Förra veckans innelista:
http://www.pokerlistings.se/pokerns-innelista-vecka-3-en-episk-svensk-och-det-aer-inte-viktor-blom-32890
 
Jag följde ju checkpush.coms podcast innan, den verkar tyvärr ha gått i graven, men FC Tre Laxar som nämndes där har nu dykt upp på poker.se's systersajt 1x2.se http://1x2.se/bloggare/FC_TreLaxar, kan ju bli kul att följa om de uppdaterar med inte alltför långa mellanrum.
 
Själv tränar jag min sons pojklag och äntligen verkar det som om fler föräldrar tänker ställa upp och hjälpa till med träningarna. Fär väl se om jag kan få någon i FC Tre Laxar att dyka upp som gästtänare någon gång under utomhus säsongen - Anton Vigg har ju spelat ganska högt upp i divisionerna, han kanske kan titta förbi och lära ut lite finter utanför pokerbordet.
 
Dessutom har det dykt upp en ny blogg på poker.se, Team 3000, vars något odefinerade skara medlemmar ska blogga om allt och inget:
http://www.poker.se/proffsbloggar/filter/115123/team-3000.html
 
Första inlägget var intressant, handlade om hur det var att drabbas av Black Tuesday, skribenten verkar sluppit påhälsning hemma av SKV, kanske får vi höra mer av någon annan om hur det gick till. Kan bli bra om det uppdateras någotsånär ofta, nya bloggar fallerar ofta på detta tycker jag, en del av det som drar mig är iaf kontinuiteten hos en blogg. Jag hoppas att det blir fler inlägg än hos avsomnade variansbyrån.
 
Har tidigare gjort lite reklam för Jonathan Little och hans böcker, gillar hans sätt att spela, och hans första bok var riktigt bra även om den andra kändes lite tunn på innehåll. Nu ska han ha ett webinar, en träningssession på nätet, som jag ska vara med på. Lite dyrt, men man fick medlemskap och lite annat på köpet så det är värt att testa  om det kan höja mitt spel något. Även om man bara förbättrar sitt spel på bara en punkt så får man valuta för pengarna, men faran med fel böcker, eller instruktörer är att det kan gå åt fel håll. Jag är visserligen alltid skeptisk, men har höga förhoppningar om vad kvällen kan ge. Var ett tag som jag la lite tid på spelutveckling.
http://floattheturn.com/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback