The rosjon files - Årskrönikan del 7

2013-01-02 @ 15:51:02 | Allmänt
November:
Denna månad domineras för mig av två händelser - jag skrev ett antal texter som reaktion på SD-skandalen, där höga SD-politiker gör bort sig på film och sedan blånekar och försöker slingra sig. De inläggen måste varit något nytt rekord i antal kommentarer på poker.se, slutsatsen man kan dra är att det finns gott om SD:are på nätet. En del kommentarer var av typen -"Om vi inte kan ta emot flyktingar på ett bra sätt ska vi inte ta emot dem alls", vilket jag tror är en vanlig åsikt som jag inte håller med om. Istället för att ta emot flyktingar dåligt satsa mer på att ta emot dem bra, till syvende och sist handlar det om pengar och resurser. Ju mer alliansen sparar på flyktingpolitiken desto mer spelar de SD i händerna. Islamisering är en myt, och jag är betydligt mer rädd för att SD:are tar över Sverige än att muslimer skulle göra det. Jag skäms över att bo i ett land där 10% är så rädda för sina muslimska grannar (2-4% av befolkningen enligt olika källor) att de helst vill kasta ut dem.
http://rosjon.blogg.se/2012/november/stockholmsdemokraterna.html
 
Den andra händelsen är live-SM på Malta som var en höjdare förutom att jag var ganska eländig när jag var där, men skönt med en minisemester med Liv även om pokern gick sisådär.
Kul var det också att umgås med Mattias igen, en liten mancrush har jag allt på den mannen. Får väl försöka våga vara mer öppen för hans galna upptåg, även om det kanske inte är riktigt rosjon style.
 
December:
Tog inte upp svarta tisdagen på novembers lista över händelser, för det var först efter ett tag jag kunde sätta mig in i vad som hänt. Detta lär bli en följetong som vi tyvärr knappast ser en upplösning på under 2013.
http://rosjon.blogg.se/2012/december/svarta-tisdagen.html
 
För mig var annars december en stressig månad där lusten till poker eller bloggande inte riktigt fanns - Lucia, Julafton, avslutning på jobbet allt det där fick prioriteras. Nu har jag spelat lite poker igen och jag hoppas det blir lite mer livepoker i år än det varit i år, undantaget pokerresorna. De blir nog färre i år, men förhoppningsvis hinner jag spela lite nån vardagskväll då och då istället.
Vi ses vid pokerborden 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback