DILLIGAF 2!

2013-07-19 @ 14:38:34 | Allmänt
Fått en del intressanta reaktioner på mitt förra inlägg
 
http://rosjon.blogg.se/2013/july/poker-mot-fransman.html
 
Enligt vissa avslöjade jag lösenordet till pokerns motsvarighet till grottan i sagan om Alibaba och de fyrtio rövarna. Enligt andra så var detta lösenord redan känt bland större delen av de som kanske skulle tänkas ge sig dit i ett försök att få sin del av skatten.
 
För min egen del blev jag överraskad av vad jag anser är en överreaktion. De som kommenterat tillskriver mig alldeles för stort inflytande över var mina i sammanhanget få läsare spelar.
 
För att använda deras logik, så borde de, om de verkligen trodde att inlägget påverkade, lämnat det utan kommentar och hoppats att det försvunnit i glömska samtidigt som min nyinsättningsrigg avtog.
 
När de istället kommenterade hur dum jag var som uppmärksammade andra på sajten, så blir det istället en motreaktion från min sida. Det som upprörde mig mest var att ingen trodde att jag kanske blivit team online pro för PS.fr.
 
Först och främst tror jag som sagt att de överdriver mitt inflytande, och dessutom har de inte insett att jag högaktningsfullt skiter i om jag marginellt skulle påverka värdet för några pokerproffs. Jag skriver om precis det som faller mig in oavsett vad andra tycker.
 
Med deras tankesätt skulle inga pokerböcker någonsin skrivits, inga instruktionssajter startats, inga hålkort någonsin visats på TV. Pokerskråets hemligheter skulle enbart avslöjats för initierade medlemmar vars medlemskap nedärvs från far till son eller mor till dotter. Enbart de som knäböjer vid  den falske ICM-gudens altare må invigas i de uråldriga hemligheterna. Bloggare bör inte tipsa om verkligt värde, bara agera reklampelare åt sajter som vill promota sig själv.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
★ k

Hoppas du inte refererar enbart till min kommentar, det är den enda jag kan se nämligen som överhuvudtaget kommenterar något av det du skriver om nu och den stod inom parantes när huvudsyftet var att ställa lite övriga frågor om sajten.

När du skriver på det sättet du gör i ditt inlägg antar jag att du blivit mailad av minst 2siffrigt antal upprörda personer som skällt ut dig efter noter annars kan jag inte förstå inlägget alls, du förstör inget värde för mig då jag inte ens spelar där (snarare tvärtom då du tipsar "mig" om ett ställe med värde).
Jag anser dock precis som du säger att coachingsajter och pokertracker etc aldrig borde "skapats" eftersom jag tror det är en stor orsak till att pokern blöder.

Svar: Nej, din kommentar var inte upprinnelsen till detta inlägg. Jag tycker att coachingsajter mycket väl kan få finnas, pokertrackrar är väl mer tveksamt
Rosjon

2013-07-21 kl. 16:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback