Livestream från min turneringssöndag

2013-06-08 @ 23:00:57 | Allmänt
Har suttit och testat lite med Open Broadcaster Software och att livestreama från mitt onlinespel med några minuters fördröjning och jag tror jag hittat en lösning som faktiskt funkar på min macbook air.
 
Det betyder att jag tänker försöka mig på att sända direkt från min turneringssöndag imorgon. Tror inte jag kommer att livekommentera mitt spel så mycket, men vi får se.
 
Jag kommer att sända på följande kanal:
http://sv.twitch.tv/rosjon
 
Jag vet inte hur många bord jag kommer att visa, gissningsvis bara ett i början då jag behöver resten av ytan för alla de andra turneringarna jag har igång. Lite senare när jag är kvar i något färre turrar så kan jag nog gå över till att visa fyra stycken turneringar samtidigt. Vi får se, det kanske blir världens kortaste sänding, antingen p.g.a teknikstrul, eller p.g.a att det inte är någon som tittar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback