Onsdag

2013-03-20 @ 08:07:47 | Allmänt
 
I söndags var det strålande väder. Försäsongsmatcher med sonens fotbollslag och fotografering med detsamma.
Alla var som kalvar på grönbete och hade kul på plan. Ser bra ut inför den kommande utomhussäsongen.
 
 
 
Kontrast....
 
Måndag kväll, på väg för att hämta dottern på friidrottsträningen, snö och ingen vår i sikte. Och det har fortsatt. Svinkallt och snö. Någon har sagt att ingen pratar så mycket väder som vi svenskar. Det finns en anledning, vi har ju väder.
 
På jobbet...
Lunch, sallad och en film från en konferens i höstas tillsammans med med andra utvecklare - ny trend - lättare asynkron programmering utan callbacks i och med C# 5.0. Jobbar man med programmering blir man aldrig fullärd och man måste hänga med om man ska kunna hävda sig på marknaden. Som vid pokerborden. Och precis som när det gäller programmerare är det alldeles för lätt att luta sig tillbaka på gamla kunskaper och inte  anstränga sig lite och lära sig nåt nytt.
 
Söndagkväll, vanligtvis en höjdpunkt, men i söndags undrar jag varför jag överhuvudtaget spelade. Började nicka vid datorn redan vid niotiden, och när jag till sist åkte ur sista turren vid elva så hade jag antagligen sovit större delen av tiden, och spelet var därefter.
 
Igår insåg jag att det inte blir Las Vegas i år då kunden kräver att jag är på plats fram till 8 juli innan det blir tal om någon sorts semester. Trist, men jag slipper en lång flygning iaf, får bli något annat istället.
 
Yngsta dottern sjuk
 
Samtal sent igår eftermiddag - kräkts på dagis. Fortsatte på kvällen hemma, därav att soffklädsel och kuddar saknas i soffan. Nu är det vattenglas som intas skedvis innan jag vet att hon får behålla det hon får i sig. Jobbar hemifrån mellan panikrusningar med skålar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback