Taget!

2013-11-30 @ 11:32:08 | Allmänt
Efter mitt förra inlägg om hur jag inte trodde att Svenska Spel skulle kunna slå sitt rekord i fusk-SM fick jag ett erbjudande att slå vad om motsatsen. Vadet som jag och min vadslående vän kom överens om gäller återigen ett inköp till Main och jag vinner om det blir som mest  2752 spelare  och hen vinner om det blir mer än det. Känns skönt att få frirulla en turnering så enkelt.
 
2644 deltagare år 2012
2752 deltagare år 2011
2309 deltagare år 2010
2038 deltagare år 2009
2092 deltagare år 2008
2110 deltagare år 2007
 
2008 var för övrigt det år då  SvS grundlade sin oförmåga att hantera tekniska problem på ett sätt som är orättvist mot spelarna.
 
Den 14 november var det 200 fler reggade spelare till Main än motsvarande tidpunkt förra året, då var det 900 reggade. Idag på förmiddagen är det drygt 1400.
 
Jag tror att de istället för att vrida upp temperaturen inför Main, lyckats dra ner på tempot i och med de långa uppehållen mellan sidoeventen. Min vadslagning baserar sig på tron att bara för att det är fler reggade jämfört med förra året så betyder inte det per automatik att det blir lika många som köper in sig direkt precis innan. Kvalen kan mycket väl ha kannibaliserat på den spelarpoolen,
 
Skulle jag inte gå på min känsla utan bara på siffrorna så borde jag inte slagit vad alls. Allt tyder hittills på att det blir rekord. Men jag går på känslan att Svenska Spels turneringar tappat så mycket i deltagarantal när det inte är SM att de inte kommer att nå dit. Och ibland måste man gå på sin känsla, stå för det och då får man ta konsekvensen och slå vad om det.
 
Igår var det julfest med respektive på jobbet, den avslutades med en fyllefalafel på Falafelkungen fram på småtimmarna. Idag inser jag att jag verkligen inte har uthållighet som en tjugoåring, igår var jag övertygad om motsatsen. Roligt igår inte lika idag. Ändrat på mina planer idag och planera just nu att bara sunka.

Kommentarer
★ Fredrik

Jag gissar att hen uppskattade frirullen :)

2013-12-02 kl. 10:23:45
★ rosjon

Säkerligen, tröstas själv lite av att jag är kvar och inte hen:)

2013-12-02 kl. 10:47:27
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback