Något levande åt lame rosjon

2014-04-23 @ 21:30:31 | Allmänt

Under några dagar släppte jag de bollar jag brukar jonglera i vardagen men igår satte det igång igen om än till en början i liten skala. Stora beslut ska tas denna vecka på jobbet, en prodsättning hos kund, hantverkare ska jobba på huset, träningar ska hållas och det är premiär för Sanktan i helgen.

Sitter på flyget från Kiruna där vi sista dagen hann med Hjalmar Lundbomsgården, Kiruna kyrka och shopping. Kvällen avslutades med ett besök på mästarpizzerian (nordisk mästare), passande eftersom det verkar vara pizza som är lättast att få tag på i matväg i Kiruna. Vi funderade ett tag på att gå till Mommas, men eftersom de hade så sparsamt öppet så valde vi bort det. Kanske var tur för enligt vår taxichaufför i förmiddags till flygplatsen, så har Mommas tappat stilen sedan sina glansdagar på 90-talet.

Fiket vi besökte efter Hjalmar Lundbohmsgården, Café Safari, visade att det finns bra fik även i Kiruna, de har bara inte öppet under påskhelgen.

 
På väg till Sveriges vackraste byggnad, Kiruna kyrka
 
 
Som en kåta, med en doft av tjära
 
Väl inne doftar det än mer av tjära, och ljuset tillsammans med Prins Eugens altartavla är fantastiskt.
 
 
Får man leka i kyrkor, nåja, Signe räknade steg när hon gick mellan alla bänkraderna.
 
De tre tornen i Kiruna kan knappt anas mellan björkarna, gruvan, stadshuset och brandstationen.
 

Vi avslutade kvällen med latereg till sista omgången av Pokerallsvenskan som inte kröntes av någon större framgång tyvärr.

Semestern är nu över och det är full fart de närmaste veckorna. Känner mig så pass frisk att jag ska våga mig på lättare träning igen, börjar lugnt och försiktigt. Sa dessutom köra mer strikt LCHF under några veckor då senaste veckan varit fylld av god, men inte alltid så nyttig mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback