Decembermörkret

2014-12-14 @ 13:59:05 | Allmänt
Decembermörkret har lagt sig och som de flesta heltidsarbetande föräldrar i juletid har vi fullt upp med alla avslutningar, julbord, adventspyntande, pepparkaks- och lussekattsbakande. De gånger jag haft inspiration att skriva har jag inte haft tid och tvärtom, det får bli lite färre inlägg helt enkelt.
 
Tredje advent idag, vi bakar pepparkakor och delar till pepparkakshuset. Får se om vi hinner med en adventsfika innan badminton- och tennisträningar, fotbollsträning och simskola klarade vi av innan.
 
 
Det har varit mycket sömnad de senaste veckorna, Liv köpte tyger och har sytt julgardiner och kuddfodral på kvällar och helger, väldigt ambitiöst med tanke på julstressen.
 
Jag tycker ibland att det blir lite mycket, kanske lite för ambitiöst, men det blir ju ganska bra i slutändan.

Vi har haft både ledar- och lagavslutning i Sanders fotbollslag, bl.a. tryckte vi upp nya träningströjor till laget, men i övrigt fortsätter vi med två träningar i veckan, en ute och sedan en inomhus fys. Ganska nöjd med tröjorna faktiskt och det ger oss lite pengar i lagkassan så att vi kan spela fler turneringar.
 
I fredags hann jag med både Lucia och afterwork med projektet jag sitter i just nu, och härom veckan blev det en tidig julfest med företaget.

Igår var det fotbollsturnering, badmintonturnering och barnkalas, innan vi fick ta det lite lugnare med knäckkokande på kvällen. Extra spännande då Siri gick till final i Vintercupen i badminton, tyvärr blev det förlust efter en jämn match med 11-10 i sista set, men kul att se hur bra hon blivit på kort tid.

När jag ser henne spela blir jag otroligt sugen själv, men just nu är det verkligen upp och ner med min rygg. I början av veckan efter ett besök hos kiropraktorn var det riktigt bra, men idag är det stelare än på länge. Tog ett par joggingsteg på träningen idag, men fick avbryta direkt, bokat in nytt besök, men först på tisdag eftermiddag.
 
Nu blir det lite Manchester United - Liverpool match på tv:n innan det är skjutsningsdags till badmintonen. Inte spelat många händer poker sen förra söndagen då jag var riktigt nöjd med mitt spel, känns som en ny klonk är på gång om jag bara kan hålla uppe nivån på spelet. Frågan är om jag vågar spela med tanke på alla DDoS-attacker just nu som slår ut Telias nät.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback