6 juli -Las Vegas

2014-07-07 @ 17:51:00 | Allmänt
Fortfarande jetlaggad vaknade jag vi fyratiden på morgonen men lyckades somna om en timme senare och sova fram till åtta. Perfekt inför vad som väntade under dagen.
 
Alla vaknade och vi gick och utnyttjade vår "comp" på 18 dollar per rum till en frukost med fyra mackor med bacon, äggröra och ost samt chokladmjölk, kaffe och te. Mackorna såg inte jättestora ut, men ingen av ungarna orkade mer än hälften av sin, goda och mättande. Jag, som inte är en frukostmänniska nöjde mig med kaffet.
 
Vi drog sedan till poolen där hela familjen lekte kull i vattnet och sedan tog vi några åk  i vattenrutschkanan. Det var gott om stolar och lugnt och skönt, så det kanske inte var en så dålig idé att ändra detta till familjepoolen.
Vid 11.00 började jag få "resfeber" inför starten av mitt kval kl 13.00, så jag drog upp på rummet, duschade och skrev ett inlägg innan jag drog till Rio i taxi. Många har sagt att de blir utskällda av taxichaffisar för att de ger för lite dricks, men det har aldrig hänt mig och jag ger oftast bara tio dollar om det kostar runt nio att åka, d.v.s. tio procent i dricks. Aldrig fått skit för det, de har bara verkat tacksamma. Eller så är jag bara extremt okänslig för tonlägen.
 
Återigen vet jag inte varför blogg.se vänder bilderna fel, spelar ingen roll hur mycket jag roterar dem innan jag laddar upp. Här är i alla fall en bild på mitt kvitto som lämnas fram till dealern när man väl sätter sig.
Här är en del av en av de gigantiska konferenssalar som rymmer World Series of Poker. Varje lapp i taket sitter över ett bord, och de har plats för drygt 6000 samtidiga spelare när de utnyttjar allt utrymme.
Hade några minuter efter registreringen och gick på ny kändisspotting:
Huck Seed och David Sklansky vid Mothership.
 
Vanessa Selbst, en av världens topp tioturneringsspelare
 
Eric Seidel
 
 
 
Så var det dags, 6000 i startstack

Mitt bord, många amerikanska herrar med vitt hår. Såg bra ut. Fick inte mycket att jobba med i början, tappade ner till 5k, men lyckades sedan på två händer ta mig upp till 11k. Första handen spelade jag mot mannen på bilden i turkos, randig tröja som undrade om jag hette Bo då han fick veta att jag var från Sverige. Han undrade sedan om jag kände Bo Sehlstedt som tydligen är den svensk som han spelat mest mot på nätet.
 
Jag hade AQ i hjärter och satt på knappen. En höjning innan honom och han synar, jag slår om och får syn av båda. Floppen kommer tre låga kort, två hjärter. Första killen checkar, mannen på bilden bettar och jag slår om allin. Han funderar länge innan han foldar. Sedan tar jag en pott till med AK och sedan är det paus.
 
Träffar på Snusarn som också spelar samma kval och går sedan och önskar sedan Dan Glimne lycka till innan det är dags igen. Har en bra känsla vid bordet, men läser en spelare fel. Jag synar ner en väldigt aktiv kille med AQ på A hög bräda. Han har A9 och träffade två par på flopp. blev ganska dyrt och jag har nu 4,5 k.
Nu blir man snabbt short och jag tappar ner till 3800, med mörkarna 400-200 ante 50. När då knappen höjer och får syn av small slår jag om allin med Q9, tyvärr har knappen en hand denna gång, och just QQ. Tack och adjö efter drygt 3 timmar.
 
Känns ändå helt ok och jag reggar till ytterligare ett försenat kval. Dagen innan sista startdagen får alla kval stora deltagarfält och man har svårt att få plats med alla trots sitt stora antal bord.
 
Jag blir placerad i ett område som heter Buzio, utanför just en fiskrestaurang med detta namn, långt ifrån de stora konferenssalarna. Där har man ytterligare 14 bord.
 
Tappar ner till 3500 från 4k startstack men tar igen med par i nior till 5k. Sedan plockar jag upp KK och höjer upp mot två limpare. Får då omslag allin av den andra som slowspelat AA. Suck...
 
MEN...Det kommer en kung på rivern! Jag är kvar!
 
Åtta timmar senare är vi 58 spelare kvar av 835 startande, 39 platser till Main Event delas ut. Jag har spelat bra, utnyttjat alla situationer, naturligtvis haft tur och inte sprungit in i fler monster. Nu är alla väldigt korta, jag har 25K på med mörkar på 4000-2000 ante 500. Varje varv kostar 10k och man känner hur nära man är en plats värd $10200. Har långsamt gått ner från 40k till min stack under senaste halvtimmen, kan jag dubbla är chanserna stora att jag har en plats. Killen UTG som precis täcker mig går allin, jag har 77 och synar.
 
Han visar 87s och har alltså egentligen tre outs förutom färg och stegdrag. Ingen jävla åtta nu hinner jag tänka innan dealer drar upp en åtta på floppen. Och sedan en till på turn. Tror min tweet minuterna efter summerar min känslor just då

Tog direkt en taxi hem till Flamingo, gissar att det kommer ta ett par dagar innan jag slutar älta den handen. Hade gärna spelat mer poker, känns som att livepoker är kul igen efter att ha spelat PPC:n och här i Vegas. Har redan i mitt huvud börjat planera för nästa år, men nu är det bara en dag kvar i Vegas, sen åker vi till Tucson, och det lär max bli lite cashgame, men det är nog Livs tur att få spela ikväll i så fall.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
★ Drogen

Trist att du busta men även om ni var väldigt short så känns det väl ändå lite kallt att syna in sig med 77 mot en utg allin? Känns ju mycket bättre att själv pusha med any2 med fold equityn som man har då. Eller?

2014-07-07 kl. 18:02:57
★ rosjon

Nej, det tycker jag inte. Om jag väntar längre så har jag mindre än 6BB, och chansen att jag skulle få pusha i sen pos var i stort sett 0

2014-07-07 kl. 18:34:09
http://rosjon.blogg.se
★ Dregen

Håller helt klart med Drogen.

Du hade klarat satten om du foldat 77. Helt klart.

Mycket kallt att syna med 77 där.
Det var ett riktigt nybörjarmove.

Otur, hade varit roligt att se dig klonka ME.

2014-07-09 kl. 02:00:31
★ rosjon

Håller inte med av samma skäl som tidigare

2014-07-09 kl. 16:54:00
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback