8 juli Las Vegas - Tuscon

2014-07-10 @ 01:16:22 | Allmänt
Vi planerade noga kvällen innan och kom fram till att det bästa vore att försöka ta oss till ett ställe där vi kunde se andra halvlek och försöka lyssna och åtminstone läsa onlinerapportering om matchen.

 

Jag satt länge och kom till sist fram till att Mecca Sportsbar i Wickensburg vore det bästa stoppet. 3h och 30 minuter in i bilfärden mot Tucson. Vi gick ner och köpte frukost för våra $18 per rum, vilket faktiskt blir en ganska stor frukost med tanke på deras enorma portioner.

 

Sedan packade vi och begav oss ner i lobbyn där jag förväntade mig strul med räkningen pga av frukosten dagen innan. Jag förklarade vad som hänt, kunde visa att det var två separata kvitton. Jag sa också att om jag ska godkänna det så måste jag se kvittot som jag visste jag inte skrivit under. Hon sa att det måste jag ta upp med stället där jag handlat, medan jag hävdade att de hade ansvaret då de låter stället sätta upp det på mitt rum, och krävde återigen att få se de underskrivna kvittona. Hon försvann in bakom receptionen i 5 minuter och kom tillbaka med beskedet att de strök den kostnaden då kvittona redan gått iväg. Tack för det!

 

Flamingo är ett hotell som fortfarande, trots att de stängt stora poolen för familjer, är det mest prisvärda hotellet med det läget på strippen. Speciellt om man kan hitta en sajt som säljer rummen utan resortfee (ren tur denna gång) och ger frukost i form av kuponger eller "comps". Är man fler 4 som vi finns det i princip inga rum i Las Vegas men vill man komma billigt undan så går det att beställa ett rum med två Queensängar och en extra säng, på de flesta hotell blir det inte ett dugg trångt och bra mycket billigare om än ej tillåtet. Tror inte de bryr sig speciellt mycket så risken att man "åker dit" är liten.

 

Eftersom jag i tidsberäkningen tagit med strul vid utcheckningen hade vi några minuter till godo när vi nu rullade ut ur Las Vegas efter att ha tankat fullt.

 

 

Vi åkte förbi Hoover Dam och över Coloradofloden in i Arizona österut och vände söderut efter Kingman där vi tog ett snabbt kaffestopp.

Vi kom nu in i kaktusland där den ena sorten avlöste den andra

 
 
 

Här i USA verkar ESPN ha ensamrätt på VM och det finns en ESPN-Radio som app, men den funkade inte, för dålig uppkoppling. Vi närmade oss Wickenburg och andra halvlek med stormsteg, och vi hade ännu ingen aning om vad det stod.

 

Helt plötsligt uppdaterades aftonbladets liverapportering. 5-0?!?! Är det här ett skämt eller?!? Vi var shockade och insåg att planeringen inte tagit med en genomklappning av Brasilien i beräkningen.

Vi kom fram till Wickensburg precis 2 minuter innan andra halvlek

 
Här visades ingen match men när jag frågade drog de igång projektorn och slog över till ESPN på ena storbildstvn.
 
 

Inte så hög standard på stället, men trots det tio gånger godare burgare än de på Texas Longhorn i Stockholm.
Wickensburg visade sig vara en gammal gruv- och ranchstad som numera livnär sig på att turister kommer dit och leker cowboy på helger och under semestern à la Cityslickers.
 

På huvudgatan hade alla hus Westernstadliknande fasader men nu var det lågsäsong (alldeles för varmt) och ganska lugnt.
 
Efter att andra halvlek var slut rullade vi vidare mot Phoenix som vi passerade
 
Strax efter sextiden på kvällen rullade vi in på infarten på Familjen Bränströms hus efter att ha kört igenom en rejäl sandstorm strax innan Tucson.
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback