Hur är det möjligt? Svenska Spel gör fel igen....

2014-11-03 @ 17:36:42 | Allmänt
Svenska spel gör det gång på gång på gång! Klienten kraschar och de hittar på nya regler för återbetalning.
 
Igår spelade jag deras SM-femmanna-turnering à 500kr och deras Söndagssteken för 800kr. Idag fick jag tillbaka 1248kr.
 
Trots att jag inte kom in på Söndagssteken förrän efter första pausandet av spelandet, trots att jag strax innan första pausandet i SM-femmanna hade drygt 2,5 ggr startstack och aldrig under turneringen var under startstack. Jag får inte ens tillbaka min insats.
 
Kanske dags att ringa och skälla på deras VD Lennart Käll, precis som han gjorde när Lotteriinspektionen hade gästat Svenska Pokerförbundets klubbkonferens. Att ha mage att ringa och skälla ut en myndighet som har till uppgift att kontrollera att man gör rätt. Då vet man vem som egentligen bestämmer.
 
Jag tänker fan inte ge mig, jag ska ha tillbaka mer! Dags att ringa.
 

Kommentarer
★ Chip

Låt den stackars supporten vara ett tag till, du har troligtvis bara fått tillbaks för sm å steken cashen kommer senare

2014-11-03 kl. 18:10:07
★ rosjon

Nä, nä, nä, nä, inga frikort utdelas. Sitter man i supporten på SvS idag så får man räkna med att massor av spelare ringer och frågar var pengarna är. Otroligt att det ska få lov att ta så lång tid innan utbetalningarna är klara och dessutom utan att de redovisar hur de räknat. De borde ha rutin vid det här laget, inte första gången det händer

2014-11-03 kl. 18:45:29
http://rosjon.blogg.se
★ Benzon

Hahaha på dom bara men räkna fan inte med någe svar, för sånt har dom inte där.
SM 5-manna e utbetalt men inte från när det krachade utan 1 timmer efter krachen.
Resterande kommer under morgondagen efter som dom på staten går hem när dagen är slut inte när jobbet är klart......

2014-11-03 kl. 20:02:23
★ hestnmeir

hade 14.8k fick 1050 .. helt plötsligt blev jag glad .. du hade väll 25k om jag inte minns fel

2014-11-03 kl. 22:02:16
★ hestnmeir

tur att jag hitta din blogg, har känt mycke av dom sakerna du skriver om svs.. klagar man så viftar dom bort det med kontakta din isp

2014-11-03 kl. 22:06:58
★ hestnmeir

tur att jag hitta din blogg, har känt mycke av dom sakerna du skriver om svs.. klagar man så viftar dom bort det med kontakta din isp

2014-11-03 kl. 22:07:01
★ Greenbay

Men, du kan väl inte få tillbaka rejken. De har ju haft kostnader även om spelet havererade, de har ju t.o.m. haft extra kostnader med strulet, så egentligen borde de väl ta ut en extra kostnad. Och sen så fick du trots allt spela ett tag och det nöjet förväntar du väl inte ska vara gratis?? Hur tänker du nu Rosjon?

Pssst... För er som inte förstår ironi så var det här just ett exempel på det. :)

2014-11-03 kl. 23:09:04
★ Ronnie

Du kanske skulle sluta spela där om du inte gillar sidan och vad de håller på med?

2014-11-04 kl. 08:36:12
★ donRollo

En inställd turnering är en turnering det också.
/donRollo

2014-11-04 kl. 16:11:33
http://www.donRollo.se
★ Micke Danielsson

Med dom hårda anklagelserna förstår jag inte varför du kör på SvS mer. Borde vara bättre för hjärtat att låsa ut dig där.

2014-11-04 kl. 20:59:40
★ rosjon

Inte speciellt hårda anklagelser, högst relevanta dessutom. Slutade spela där för drygt ett år sedan och har sedan dess bara spelat där då jag anser värdet är större än risken att bli blåst, jag gjorde en felbedömning här helt enkelt.

2014-11-04 kl. 22:18:04
http://rosjon.blogg.se
★ Matte

Gjorde en felbedömning? Igår igen då du spelade också då? Eller vill du bara slänga skit och säga åt alla att inte spela där? Försvinner inte värdet för dig då?
Jag förstår om du slänger skit och inte spelar, men att slänga skit och ändå spela trots problemen de har gång på gång med deras klient, det kallas väl dubbelmoral?

2014-11-06 kl. 08:22:53
★ rosjon

Ja, eftersom allting avbröts var det en felbedömning. Jag trodde risken skulle vara mindre då de arrangerar sina mästerskap, att de skulle skärpa till sig då. Igår var ingen felbedömning, aldrig är värdet högre någonstans än på SvS när de har sina mästerskapsveckor. Jag säger inte till alla att inte spela där, jag har varnat alla för att man får jobba hårdare för att få rätt mot SvS, tvärtemot vad alla tror som har en övertro på det staliga monopolbolaget. Jag har aldrig sagt att jag skulle sluta spela helt på SvS men att jag skulle bli betydligt mer selektiv. Det här året har jag spelat 35 turneringar på SvS och lär säkert spela ett tiotal till. Nej, det kallas inte dubbelmoral, du har missförstått begreppet

2014-11-06 kl. 20:47:38
http://rosjon.blogg.se
★ Micke Danielsson

Så årets SvS-turneringar har du kört för att du har en sådan edge i dom att du även kan räkna in den extremt överhängande risken att SvS poker-system kommer att fallera på något sätt varpå du med någon form av rigg-likande anledning kommer att drabbas på ett extremt sätt i snitt. Summa summarum - du väljer att plocka dom lågt hängande frukterna, dvs framför allt Söndagsstekarna om jag förstår det hela rätt. Hur lågt hängande tycker du att stekarna är med facit i hand? Hur mycket har du gått miste i dom pga SvS-schabbel? Nånting i resonemanget ger mig en association till Tony Rickardsson alias Robert Gustavsson.

Jag tycker givetvis inte heller att det är ok att SvS system skiter ihop, men hade jag skrivit sida upp och sida ner med neg så hade jag långt innan dess slutat lira där.

2014-11-09 kl. 00:12:42
★ rosjon

@micke Det finns värde att spela stekarna, hur mycket jag gått miste om är okänt då de avbrutits.

Jaha.

2014-11-09 kl. 08:00:39
http://rosjon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback