"West Wing" me!

2014-11-29 @ 13:36:23 | Allmänt
Inför senaste valet den 19 september i år så körde miljöpartiet en serie med korta, dagliga avsnitt om deras valrörelse och trots att miljöpartiet inte gjorde ett lyckat val så tror jag de var rätt ute för att fånga väljare och informera om sin politik.
 
Allt grönt hette serien och jag kom att tänka på den nu när jag följer den nya (och sista) säsongen av Newsroom som är skriven av Aaron Sorkin, skaparen av en av mina favoritserier West Wing. Det intressanta med dessa serier är att de ofta på ett intelligent sätt tar upp intressanta politiska ämnen, även om West Wing ibland var en aning väl amerikansk för min smak. Under några av säsongerna var fokus på valrörelsen i USA och det är något jag inte kan få nog av, och många med mig tror jag, då West Wing var en tittarsuccé.
 
Nu är det kanske inte en helt klockren jämförelse att jämföra en manusskriven amerikansk tv-serie med en svensk reality webbproduktion, men det fanns något där som förde mina tankar dit.
 
Kanske är det dags för miljöpartiet att ta klivet fullt ut, starta upp serien igen, inte med dagliga avsnitt, men kanske med ett avsnitt i veckan, jag tror det kan vara ett sätt att nå ut till fler, och det behövs lite tid för att hinna få snöbollseffekt på nätet. Speciellt då det kanske är nyvalstider, om inte SD hittar någon ursäkt att inte fälla regeringens budget.
 
http://www.mp.se/allt-gront

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback