Vackra Florens

2014-10-12 @ 16:44:00 | Allmänt
Det var otroligt skönt att resa tillbaka till sommaren förra helgen då jag var med företaget på konferens i Florens. Intensivt program med teambuilding och seminarier i en av världens vackraste städer. Att sedan italienarna envisas med att äta minst trerätters till lunch och aldrig mindre än fem rätter till middag gör att det blir väldigt lite tid att upptäcka staden, men lite hann jag med mellan konferenspassen.
 
 Marknaden utanför stadens barnhem, aktivt från medeltiden till 1800-talet.
 
 
Trånga gränder på väg mot katedralen.
 
Den otroligt vackra katedralen.
 
Frukost på terrassen i sommarvärme.
 
Ponte Vecchio.
 
Kopian av Michelangelos David, där orginalet stod innan man flyttade det inomhus.
 
Saluhallen
 
Konferenssalen
 
David, från en vinkel där man ser hur han måttar med ögonen inför kastet mot Goliat.
 
Pokern har fått ta stå tillbaka för att ge tid åt fotboll och jobb, två cuper denna helg och två finalplatser.
Killarna spelar med hjärtat och jag står sidan om med mitt i halsgropen. Hann ändå med ett SM-kval i veckan som gav mig ett par goda skratt, först då jag fick reda på att jag minsann inte skulle tro att jag kunde hålla på och klickraisa, vilket jag gjorde ändå och fick fold på fold. Och sedan när jag fick kritik för min push allin mot en sen höjning då jag drog ut med 68off mot en oväntad AK.
 
Hemma med familjen är det himmel och helvete, ibland är jag inte alltför populär:
 
....men sen får jag också andra signaler:
 
 
 

Kommentarer
★ Macildur

Läser just Dan Browns Inferno som just utspelar sig i Florens och Ponte Vecchio spelar en stor roll i berättelsen så riktigt kul att se bild därifrån :)

2014-10-21 kl. 11:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback