Uppladdning inför turneringssöndagen

2015-05-24 @ 10:57:18 | Allmänt
Förra helgen var det poker på Åland, denna helgen har det handlat om fotboll och jobb.
 
Hejade länge och väl på svenskarna, men jag tror faktiskt att det var finalbordets bästa spelare som till sist vann. Följde finalbordet så mycket det gick mellan inköpsrundor och matlagning. Sedan spelade jag en del turneringar men inte fullt ut då jag var sliten sedan helgen. Fick tips om lite turrar av pokerbekanta när jag var på Åland, spelade framför allt satelliter och tog hem lite biljetter till kval till live-events. Billigt sätt att ta sig till kvalfinaler och motståndet är inte så avskräckande. Gäller bara att ha disciplin.
 
I måndags vaknade jag med ryggont och valde att jobba hemifrån, tack och lov funkar det, annars hade det varit svårt. Ingen annan kunde ta träningen på måndagen så jag körde den själv, men efter 1h och en kvart avbröt jag träningen då fokus inte låg på att träna fotboll.
Ryggontet hade inte gått över till på tisdagen, men då skulle vi ha inflyttningsfest för våra kunder i vårt nya kontor på Sveavägen, så jag plågade mig till min kunds kontor. Det värsta var faktiskt resan dit, var nästan gråtfärdig när jag kom in på kontoret, men sedan började tabletterna fungera och jag kunde stå upp och jobba. Med tabletter och lite vin så gick även kvällen och festen bra, tack och lov var det mingel och ståbord då det värsta är att ta sig mellan sittande och stående. Kul och blev lagom sent.
 
Funkade sedan ganska bra på onsdagen, men på torsdagen så var det lika illa igen. Jag drog i mig fler tabletter och jobbade hemifrån och slapp hjälpa till med träningen. Sen dess har det bara blivit bättre, och nu är det inte så illa, men kör fortfarande tabletter hela tiden. Fredagskvällen var det två matcher med sonen med i båda, och sedan upp tidigt igår lördag och jobba med en prodsättning hos kunden.
 
Inte kunnat tänka så mycket på pokern, men är ganska sugen inför kvällen. Ska börja botanisera bland kvällens utbud efter att jag kollat in yngsta tjejens match på IP. Lär bli en del spel då det är SCOOP Main Event ikväll, $1050 i inköp, men det går ju även ett Highroller Main för $10 500 och det finns många andra bra turneringar också. Vi får se vad det blir
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback