Så jävla nice!

2015-10-09 @ 23:05:00 | Allmänt
 
Blev precis för första gången (vad jag vet) borttagen som FB-vän av en person. Han var så trött på mitt "PK-moraliserande utan nyanser".
 
Kan förstå honom, men kanske inte p.g.a. det skälet. Jag valde tvärtom att inte vara PK, snäll och undvika konflikter utan faktiskt säga att jag tyckte att han hade fel. Jag är övertygad om att mängden av vapen i amerikanska hushåll har något att göra med att de har höga siffror vad gäller vapenrelaterade dödsorsaker, oavsett hur mycket den amerikanska vapenlobbyn försöker hävda motsatsen. Det kallas sunt förnuft och känns inte speciellt kontroversiellt.
 
Eftersom han senaste tiden även uttryckt en hel del tvivelaktiga åsikter, stick i stäv med mina egna, så känns det som han  gjorde rätt val för oss båda. Folk som inte tål kritik när de kommenterar eller lyfter fram artiklar eller klipp som de borde vara mer källkritiska mot ska man nog inte vara vän med på Facebook. Alla andra kan ju tro att man håller med.
 
Vad gäller vapen:
https://youtu.be/bHY48Q2UBVk
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback